خبرهای داغ:
مدیر جهاد کشاورزی مرند در جلسه کارگروه کشاورزی این شهرستان، گفت: کشت کلزا از سال گذشته در مرند شتاب گرفته و با افزایش دو برابری از سطح کشت 135 هکتار به 274 هکتار رسیده است.
کد خبر: ۹۰۶۹۰۹۴
|
۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، منوچهر رحمانی با بیان اینکه کشت پاییزه کلزا انجام شده و کشت گندم و جو نیز با 40 درصد پیشرفت در حال اجراست، اظهار داشت: اطلاع رسانی های انجام شده در خصوص ضرورت تغییر الگوی کشت و وضعیت بحرانی منابع آبی در گرایش کشاورزان به کشت کلزا موثر بوده است.
وی با اشاره به افزایش استفاده از ماشین آلات و ادوات کشاورزی در شهرستان، گفت: تاکنون کار جذب تعداد 62 دستگاه تراکتور پایان یافته و 159 تراکتور نیز پلاک گذاری شده است.
رحمانی اعلام کرد: تسهیلات اشتغال پایدار روستایی نیز از تعداد 15 نفر متقاضی 5 مورد آن به مبلغ 2 میلیارد و 388 میلیون تومان پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه 6 طرح عمرانی در شهرستان در حال انجام است، گفت: تاکنون مبلغ 20 میلیارد ریال برای اجرای طرح های عمرانی در بخش کشاورزی هزینه شده است.
رحمانی در مورد آبیاری تحت فشار نیز اعلام کرد: در شهرستان مرند 49 هزار هکتار اراضی قابل اجرای آبیاری تحت فشار وجود دارد که 2 هزار هکتار آن تا کنون به این سامانه ها مجهز شده است .
مدیر جهاد کشاورزی مرند با اشاره به اینکه کوچک بودن قطعات و نداشتن صرفه اقتصادی یکی از عوامل عدم اجرای آبیاری تحت فشار است، یادآوری کرد: اجرای آبیاری تحت فشار در 2 هزار هکتار از اراضی شهرستان مرند موجب صرفه جویی 20 میلیون مترمکعبی در مصرف آب در بخش کشاورزی شده است.

ارسال نظرات