ساداتی همچنین با بیان اینکه تاکنون 10 موکب استان در کشور عراق ساماندهی شدند، تصریح کرد: حرکت زائرین نیز در شهرهای مختلف استان آغاز شده است.
کد خبر: ۹۰۶۹۱۱۶
|
۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، «حبیب‌الله ساداتی» رئیس سازمان حج و زیارت استان مازندران در گفت‌و‌گویی، از ثبت‌نام 34 هزار زائر مازندرانی در سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir از روز چهارم مهرماه تاکنون خبر داد و اظهار داشت: سال گذشته 43 هزار زائر مازندرانی در مراسم اربعین حضور پیدا کردند و پیش‌بینی می شود با این استقبال خوب، امسال زائر بیشتری ثبت‌نام کنند.

 
وی با اعلام اینکه تاکنون برای 28 هزار و 758 گذرنامه، ویزا صادر شده است، گفت: ویزای 25 هزار مازندرانی به زائرین تحویل شد و مابقی به زودی تحویل خواهد شد.
 
ساداتی همچنین با بیان اینکه تاکنون 10 موکب استان در کشور عراق ساماندهی شدند، تصریح کرد: حرکت زائرین نیز در شهرهای مختلف استان آغاز شده است.
 
این مسئول با بیان اینکه زائرین از 20 کیلومتری مرز عراق تا 20 کیلومتری بعد از مرز تحت پوشش بیمه قرار گرفتند، گفت: زائرین برای ثبت نام به 220 دفتر مجاز استان مراجعه کنند و از حمل وجه نقد خودداری کرده و با توجه به نوسان ارزی برای تهیه دینار عراقی یا دلار اقدام کنند.
 
ساداتی از بازگرداندن مبلغ ویزای زائرینی که پیش از این برای پرداخت آن اقدام کردند خبر داد و گفت: مبلغ مورد نظر پس از اربعین به حساب شان بازگشت داده خواهد شد.
 
وی همچنین با اشاره به اینکه برای تردد زائرین مرز مهران آماده شده است، متذکر شد: به زائرین توصیه می‌شود رعایت مباحث امنیتی را داشته باشند تا شاهد مسئله‌ای خارج از موازین شرعی و یا قانونی نباشیم.
 
این مسئول در پایان متذکر شد: زائرین به اقامت کمتر در کشور عراق بسنده کنند و نسبت به مهر و ورود و خروج نیز اقدام کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها