استاندار هرمزگان با بیان اینکه پیاده روی اربعین حسینی یک رویداد عظیم فرهنگی و اجتماعی است، گفت: باید با هماهنگی های لازم بهترین خدمات به زائران اربعین حسینی ارایه شود.
کد خبر: ۹۰۶۹۱۵۳
|
۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، به نقل از ایرنا، فریدون همتی در نشست ستاد اربعین حسینی استان هرمزگان اظهار داشت: حضور چندین میلیونی زائران در مراسم اربعین حسینی در کربلای معلی، حرکتی مردمی و خودجوش است.
وی ادامه داد: این جمعیت گسترده برای گرامیداشت راه و اندیشه سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) در این مراسم حضور می یابند و از این رو برنامه ریزی برای برگزاری با شکوه آن از جمله مسایل مهم محسوب می شود.
همتی تصریح کرد: حضور گسترده زائران در مراسم اربعین حسینی ابعاد گوناگونی دارد و مردم با این حضور نشان می دهند که همچنان با وحدت و انسجام در مقابل استکبار ایستاده اند.
استاندار هرمزگان بیان داشت: امسال حضور پررنگ مردم در این همایش با توجه به مسایل منطقه ای و تهدیدهای استکبار جهانی بسیار مهم است و باید با برگزاری باشکوه این مراسم نشان داد این تهدیدها بی تاثیر بوده است.
همتی ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده در استان هرمزگان جهت ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی،گفت: باید تا پایان مراسم اربعین، اعضای این ستاد در آمادگی کامل باشند و خدمات به صورت شبانه روزی به زائران ارائه شود.
وی تاکید کرد: تمامی موارد مورد نیاز زائران استان هرمزگان تا مرز شلمچه به صورت دقیق مورد بررسی و نظارت قرار گیرد و هماهنگی کامل برای خدمت به آنها وجود داشته باشد.
لازم به ذکر است، روز گذشته معاون اداره کل حج و زیارت هرمزگان اعلام کرده است: از 12 مهرماه جاری تا 23 مهرماه، 15 هزار و 123 نفر برای شرکت در پیاده روی اربعین حسینی در سامانه سماح و دفترهای زیارتی این استان ثبت نام کردند.
سجاد قادری افزود: تاکنون برای 8 هزار و 868 نفر از زائران هرمزگان نیز روادید صادر شده است.
وی بیان داشت: با توجه به استقرار کنسولگری عراق در بندرعباس زمان صدور روادید به کمتر از 72 ساعت کاهش یافته است.
این مسوول با اشاره به این که ثبت نام زایران تا پنجم آبان ماه ادامه داد، گفت: طبق پیش بینی های صورت گرفته امسال بیش از 20 هزار نفر از هرمزگان در پیاده روی اربعین شرکت کنند.
امسال 29 موکب مردمی هرمزگان در داخل و خارج از مرزهای ایران برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی تدارک دیده شده است.
20 ماه صفر برابر با هشتم آبان ماه اربعین حسینی است.

ارسال نظرات