خبرهای داغ:
داود محمدی، در نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با بیان راهکارهای کاربردی ترویجی گفت: اگر می‌خواهیم فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل امروز و آینده انتقال دهیم باید فعالیتها جنبه ی هنری، فاخر و ماندگار داشته باشد.
کد خبر: ۹۰۶۹۱۹۲
|
۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، داود محمدی رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در دومین جلسه شورای ترویج و توسعه‌ی فرهنگ ایثار و شهادت طی سال جاری گفت: برخی از کارهای فرهنگی که مسوولان دستگاه‌های اجرایی براساس ظرفیت‌های موجود انجام می‌دهند، طبق وظایف اداری است.
وی افزود: اگر می‌خواهیم فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل امروز و آینده انتقال دهیم باید کارهای فاخر و ماندگار هنری مانند تولید فیلم و مستند انجام دهیم.
محمدی گفت: درست است برخی از آثار هنری برای خلق شدن زمان زیادی می‌طلبد ولی به وضوح می‌تواند سبک زندگی شهدا را از این طریقه به جوانان انتقال دهد. به همین دلیل امروز خلق چنین آثاری ضروری است.
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی افزود: در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کتاب‌های زیادی مانند پایی که جا ماند یا دا نوشته شده و با جذابیتی که داشته ماندگار شده، که امروز هنرمندان باید به سمت خلق چنین آثاری بروند.
وی گفت: کشورهایی مانند کره شمالی ارزش زیادی به شهدای خودشان قایل هستند و با ساخت موزه دفاع مقدس از آثار آنها برای معرفی به مردم استفاده کردند، ما نیز باید چنین کنیم.
این مسوول افزود: موزه دفاع مقدس در انتقال مفهوم ایثار و شهادت تاثیر بسزایی دارد به همین دلیل ساخت آن باید در استان قزوین تسریع یابد.
رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی بر اتمام ساخت یادمان‌های شهدای گمنام تاکید کرد و گفت: بایستی این یادمان‌ها که اثر ماندگار هستند سریعتر عملیات عمرانی آن به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به پایان برسد.
محمدی افزود: اگر خدمتی که باید به ایثارگران داده شود ولی در ارایه‌ی آن، مغایرت قانون و آیین‌نامه‌ای وجود دارد به بنده اطلاع دهید تا از طریق کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی موضوع را پیگیری و در جهت رفع آن اقدام کنم.
1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها