سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مازندران گفت: دوره آموزشی ـ تشکیلاتی حیات طیبه دانشگاه‌های آزاد اسلامی شمال کشور، با حضور 240 دانشجوی دختر و پسر از ۲۲ تا ۲۵ مهرماه در سطح سه استان شمالی مازندران، گیلان و گلستان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۰۶۹۲۰۷
|
۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری، حسین منصوریان اظهار کرد: دوره‌های علمی طرح حیات طیبه سرآغاز حرکت نوگرایانه دربسط و تعمیق فعالیت‌های فرهنگی هدفمند دانشگاه آزاد اسلامی و به منظور ترغیب نسل جوان و پرسشگر به تربیت دینی و تعالی عقلانی است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری گفت: یکی از اسرار قرآنی و حقایق عرفانی، «حیات طیبه» اولیای خداست که  ابدی و ماندنی است و نابودی و فرسودگی در آن راه ندارد.

وی به بعضی از ویژگی‌های حیات طیبه اشاره و خاطرنشان کرد:  حیات طیبه دارای درجات و مراتب است و به هر نسبت که انسان بر ایمان و عمل صالح خود بیفزاید، حیات طیبه او نیز موجودیت و شدت بیشتر یافته و بر درجات روحی و تعالی معنوی او افزوده می‌شود.

منصوریان با بیان اینکه حیات طیبه، یعنى زندگى‌ که در آن نیازهای مادى ـ جسمانى و معنوى ـ علمى، عملى ـ روحى آدمی را پاسخ‌ دهد، گفت: در قرآن، مبانى اساسى حیات طیبه معرفی شدند که اجابت دعوت خدا و رسول (ص)، ایمان و عمل صالح، شکوفایی عقل و خرد انسانی از مهم‌ترین آنها است.

وی درباره دوره آموزشی تشکیلاتی حیات طیّبه ویژه تشکل‌های دانشجویی استان‌های شمالی مازندران گیلان و گلستان، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به‌منظور تحقّق بخشیدن به منویات مقام معظّم رهبری درباره تربیت جوان مؤمن و ارتقای سطح معرفت دینی و بصیرت سیاسی دانشجویان اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی تشکیلاتی حیات طیّبه کرده است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مازندران گفت: دوره آموزشی ـ تشکیلاتی حیات طیبه دانشگاه‌های آزاد اسلامی شمال کشور، با حضور 240 دانشجوی دختر و پسر از  ۲۲ تا ۲۵ مهرماه در سطح سه استان شمالی مازندران، گیلان و گلستان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری برگزار می‌شود.

منصوریان تصریح کرد: در این دوره کارگاه‌های آموزشی متعدد در باب اخلاق، مبانی اندیشه اسلامی و... به منظور توانمندسازی و تقویت حفظ و ترجمان واژه شجره طیبه برای دانشجویان شرکت کننده در راستای تحقق فرمایشات و منویات مقام عظمای ولایت آیت‌الله خامنه‌ای مبنی بر اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها و تلاش برای جذب حداکثری جوانان این مرز و بوم در نظر گرفته شده است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری در پایان گفت: بازدید از اماکن مذهبی شهرستان ساری و اکران فیلم، برنامه تفریحی ـ ورزشی از جمله برنامه‌های جانبی این کارگاه آموزشی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها