اولیا دانش آموزان بیش از 26 میلیارد تومان به مدارس آموزش پرورش مازندران کمک کردند

یزدانیان: در سال گذشته خانواده‌ها از طریق انجمن و اولیا 14 میلیارد تومان به صورت نقدی و 12 میلیارد و 500 میلیون تومان به صورت غیرنقدی به آموزش و پرورش کمک کردند.
کد خبر: ۹۰۶۹۲۰۸
|
۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محسن یزدانیان در گفت‌وگویی اظهار کرد: 24 تا 30 ام مهرماه در تمامی مدارس مازندران پیوند انجمن و اولیا برگزار می‌شود تا با تعامل مثبت بین خانواده و مدرسه از تناقض رفتاری، اخلاقی و درسی ایجاد نشود و موجب اعتماد به نفس دانش‌آموز و اطمینان خاطر دانش‌آموزان فراهم می‌شود.

وی افزود: امسال انتخابات انجمن و اولیا در آموزش ابتدایی 12 مهرماه و در متوسطه اول و متوسطه دوم به ترتیب 14 و 15 مهر برگزار شد.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه 3 هزار و 690 مدرسه انتخابات انجمن و اولیا برگزار شد، تصریح کرد: در 117 مدرسه استان که دانش‌آموز زیر 10 نفر داشتند انتخابات برگزار نشد و انجمن زیرنظر مدیر مدرسه است.

یزدانیان خاطر نشان کرد: مراکز راهنمای مشاور خانواده در 9 مرکز شهر استان بهشهر، ساری ناحیه1، ساری ناحیه 2، قائم‌شهر، بابل، بابلسر، آمل، چالوس و تنکابن فعال هستند.

 این مسؤول با بیان اینکه تعداد مدرسان آموزش خانواده را در استان ساماندهی می‌کنیم، اعلام کرد: 410 مدرس مشاور خانواده در استان فعالیت می‌کنند که از طریق آزمون پذیرفته شدند.

وی یکی از مهم‌ترین اقدامات انجمن و اولیا ساماندهی سرویس مدارس دانست، گفت: سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی که به سامانه سپند معروف است برای امنیت دانش‌آموزان و آرامش خانواده‌ها و در راستای حقوق شهروندی بوده است.

یزدانیان ارائه خدمات با کیفیت در سرویس هوشمند مدارس، ایجاد وحدت رویه حمل‌ونقل دانش‌آموزان، افزایش بهبود خدمات برای ایمنی دانش‌آموز، هویت‌سازی و متمایز ناوگان حمل و نقل دانش‌آموزی را از جمله ویژگی‌های این سامانه عنوان کرد.

 این مسؤول با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف سامانه سپند توجه به دانش‌آموزان در راستای امنیت محور است، گفت: سرویس‌های مدارس نمی‌توانند بیشتر از ظرفیت خود سوار کنند که یکی از اقدام خوب این سامانه محسوب می‌شود.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش مازندران عنوان کرد: هدف راه‌اندازی مرکز راهنمایی مشاووره خانواده به کارگیری توانمندی خانواده در تربیت نسل پویا و سالم، کمک به سطح بینش خانواده‌ها، ارائه خدمات مکملی و کمک به حل مشکلات خانوادگی و تحصیلی است‌.

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته خانواده‌ها از طریق انجمن و اولیا 14 میلیارد تومان به صورت نقدی و 12 میلیارد و 500 میلیون تومان به صورت غیرنقدی به آموزش و پرورش کمک کردند.

یزدانیان با بیان اینکه 75 درصد هزینه را خانواده‌ها به مدرسه کمک می‌کنند، افزود: در سال گذشته سرانه تخصصی آموزش و پرورش 5 میلیارد تومان بوده است.

این مسؤول اعلام کرد: هفته پیوند کارگاه و خانواده از هفته چهارم مهرماه تا هفته چهارم آبان در سراسر هنرستان‌های استان با حضور مسؤولان، خانواده‌ها و کارآفرینان و فارغ‌التحصیلان فنی به هنگام کار عملی انجام می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها