خبرهای داغ:
مسئول پیگیری مهارت آموزی نیروهای وظیفه سپاه :
مسئول پیگیری مهارت آموزی نیروهای وظیفه سپاه اظهار کرد: ما می خواهیم که سربازان ما بتوانند از گواهی ای که دریافت می نمایند بهره ببرند، لذا صحبت هایی با برخی بانک ها کرده ایم که سربازان پس از پایان خدمت بتوانند وام اشتغالزایی دریافت نمایند، همچنین با روسای صنوف و اتحادیه ها گفت وگو کرده ایم که در مرحله بعد پروانه کسب هم به راحتی فراهم شود.
کد خبر: ۹۰۶۹۲۲۴
|
۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷

سردار روشنی مسئول پیگیری مهارت آموزی نیروهای وظیفه سپاه در حاشیه حضور در استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب به موضوع کارآفرینی و آموزش مهارت به نیروهای کارکن وظیفه توجه ویژه دارند و خودشان در صورت بروز مشکل وارد این موضوع خواهند شد.
وی ادامه داد: رهبر می خواهند که سربازان به هنگام پایان خدمت علاوه بر کارت گواهی پایان خدمت کارت مهارت آموزی در یک رشته کاربردی نیز داشته باشند و به تعبیری هنری برای کار بیاموزند.
روشنی اذعان کرد: این کارت مهارت باید بتواند پشتوانه ای برای پیشرفت در زمینه های شغلی در آینده این سرباز باشد، از طرفی کارگاه ها با توجه به علایق سربازان است و ما با کمک سازمان فنی و حرفه ای و با همکاری مربیان کار بلند می خواهیم که واقعا پیشرفت و رشدی در زندگی سرباز ایجاد نماییم.
مسئول پیگیری مهارت آموزی نیروهای وظیفه سپاه تبیین کرد: ما می خواهیم که سربازان ما بتوانند از گواهی ای که دریافت می نمایند بهره ببرند، لذا صحبت هایی با برخی بانک ها کرده ایم که سربازان پس از پایان خدمت بتوانند وام اشتغالزایی دریافت نمایند، همچنین با روسای صنوف و اتحادیه ها گفت وگو کرده ایم که در مرحله بعد پروانه کسب هم به راحتی فراهم شود.
وی تاکید کرد: همه توان خود را در نیروهای مسلح جلب کرده ایم تا ان شا الله سربازان جذب رشته کارآمد مورد علاقه خود شوند و بتوانند در منطقه سکونت خود بعد از هزینه های مادی و معنوی یک شغل مناسب داشته باشند.
سردار روشنی تصریح کرد: امسال 200 هزار نفر سهمیه آموزش نیروهای مسلح بوده استکه از این رقم 100 هزار نفر سهمیه ارتش، 50 هزار نفر سهمیه سپاه و 50 هزار نفر دیگر سهمیه ناجا و وزارت دفاع می باشد. انشا الله بتوانیم تا اسفند امسال کلاس های آموزشی را برگزار نماییم و در این رابطه به هدف خود برسیم و البته کیفی سازی نیز در این زمینه مورد توجه ما می باشد.
وی در پایان مطرح کرد: ما می خواهیم نرخ بیکاری را در جامعه بشکنیم و می خواهیم بعد پایان خدمت هم سربازان آموزش دیده را رسد کنیم تا ببینیم که به کاری دست یافته اند و یا اگر اینطور نبوده با رفع مشکلات شغل پایداری را برای این افراد شکل دهیم. شاید تعداد افرادی که ما با این روش به شغل می رسانیم خیلی زیاد نباشد اما این روند می تواند الگویی برای شکستن سد بیکاری در سطح جامعه باشد
1004/ت30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها