خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی:

برای انعکاس فرهنگ بومی اقدام عمومی نیاز است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به آسیب های فرهنگی گفت: برای انعکاس فرهنگ منطقه ای و بومی باید اقدام عمومی انجام داد.
کد خبر: ۹۰۶۹۲۸۶
|
۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۳

 حجت الاسلام ناصر خدایاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی افزود: پایه توسعه اجتماعی، اقتصادی و سیاسی فرهنگ است و فرهنگ در نهاد همه آنها وجود دارد و تمام روابط و مناسبات اجتماعی و جهت، همه به سمت فرهنگ است .

وی با بیان اینکه مهندسی فرهنگی قبله همه ساختارها است، تصویر، فضا، اقدام و هویت عمومی را چهار خصیصه مهم و اساسی فرهنگ عمومی عنوان کرد و افزود: یک تصویر عمومی از جامعه وجود ندارد، تصویری بدون پارازیت که بتوان تمام گروه ها، اقوام و مذاهب را در آن نشان داد، تصویری که جامعه ایران اسلامی را منسجم تر کند، بازتاب دهد و نشان بدهد.

وی با بیان اینکه ملتی با شناسنامه، با هویت دارای جغرافیا و تاریخ غنی داشته و آداب و رسوم ما از ملت های دیگر بازشناسی می شود، اذعان کرد: تصویر عمومی از خصایص، علایق، حساسیت ها، دیدگاه ها، خواسته ها و مطالبات مردم وجود ندارد و باید ضمن ایجاد تصویر عمومی، فضای عمومی درست و در راستای آن اقدام عمومی به شیوه علمی و صحیح انجام شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان غربی منشا بسیاری از مشکلات جامعه را ناشی از توزیع ناعادلانه قدرت، ثروت و سرمایه های فرهنگی دانست و اظهار داشت : توزیع عادلانه سرمایه های فرهنگی وقتی می تواند درست  باشد که مسیر آن درست باشد، باید شهرستان ها نخبگان خود را پرورش دهند و به رشد و شکوفایی لازم برسانند و در محیط خود از آنها بهره فرهنگی ببرند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار