خبرهای داغ:
استاندار آذبایجان شرقی در دیدار با مدیرکل و کارکنان اداره کل دامپزشکی استان به مناسبت هفته دامپزشکی، افزود: دامپزشکی استان در بزنگاه های مختلف در مواجه با مشکلات پیش آمده، عملکرد بسیارعالی از خود نشان داد و مشخص است انسجام خوبی در این اداره وجود دارد.
کد خبر: ۹۰۶۹۳۰۲
|
۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان، مجید خدابخش افزود: خوشبختانه در مورد مباحث دامپزشکی مورد و مشکل خاصی وجود ندارد، در مباحث اخیر نیز انصافا دامپزشکی بسیار خوب عمل کرد و همکاری دامپزشکی در بحث توزیع مرغ که قیمتش در حال صعود بود و یا در توزیع گوشت قرمز عالی بود و این اداره از هر لحاظ جزو ادارات بی حاشیه و انصافا دارای حیطه مدیریتی قوی است.

وی به شیوع اخیر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نیز اشاره و بیان کرد: در این خصوص بنده به شخصه نگرانی زیادی داشتم و احتمال ایجاد بحران در استان ما نیز وجود داشت ولی در این مورد نیز مثل همیشه عملکرد مناسب مدیرکل و مجموعه دامپزشکی باعث شد این بیماری به خوبی مهار شده و نگرانی ها رفع شود.

خدابخش به اهمیت مدیریت حرفه ای و منسجم در ادارات اشاره کرد و افزود: یکی از ادارات و سازمانهایی که انصافا به صورت حرفه ای و عالی مدیریت می شوند اداره کل دامپزشکی استان است، حتی در بخش مدیریتی نیز به خاطر تخصصی بودن مباحث دامپزشکی از مدیران با رشته تخصصی آن اداره استفاده شده است که در نوع خود رویه جدید و در عین حال موثری برای پیشبرد وظایف تخصصی آن اداره میتواند باشد.

استاندار آذربایجان شرقی، همچنین بر اهمیت حضور در فضای مجازی تاکید کرد و گفت: گاها خبرهای کذب و به دور از واقعیت در فضای مجازی پخش میشود که مدیران ادارات وسازمانها باید در این فضا حضور کامل و مستمر داشته باشند و از پیشنهادات، اطلاعات و اخبار مرتبط با زمینه مسئولیت خود مطلع باشند و در صورت ایجاد شبهات، بتوانند روشنگری کرده و خبرهای صحیح را به مردم انتقال دهند.

مدیر کل دامپزشکی استان نیز در ابتدای این دیدار ضمن قدردانی از حمایت های استاندار با ارائه گزارش مبسوطی از عملکرد اداره کل دامپزشکی استان، مشکلات پیش روی دامپزشکی را که گاهی باعث ایجاد مشکل و وقفه در تحقق اهداف بهداشتی این اداره کل می کند را تشریح کرد.

امیرحسین بهداد با اشاره به اینکه تمامی کشتارگاه های استان مجهز به سیستم پیش سرد شده است افزود: با لطف و عنایت خداوند ما توانستیم تمامی کشتارگاه های استان را مجهز به سیستم پیش سرد کنیم و به عنوان استان پیشرو در این زمینه معرفی شدیم. در این سیستم، گوشت قرمز استحصالی، به مدت 24 ساعت در دمای 0 تا 4 درجه در کشتارگاه ها نگهداری میشود و پس از طی این زمان گوشت وارد چرخه توزیع می شود که اهمیت این موضوع زمانی مشخص می شود که ما توانسته ایم با این اقدام جلوی بیماری خطرناک تب خونریزی دهنده کریمه کنگو را در استان بگیریم.

وی از اداره کل دامپزشکی استان در برابر برخی افراد که گاها اظهارات غیرتخصصی و غیرفنی در زمینه بهداشت و سلامت جامعه می کنند قدردانی کرد و گفت: این حمایت شما که موجب شد ما بتوانیم وظایف قانونی خود را در مقابل تخلفات بهداشتی، که در مورد ممنوعیت ذبح خارج از کشتارگاه ها بود، با قدرت انجام دهیم در حافظه تاریخی بهداشت استان ثبت و ضبط خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها