رئیس اداره ورزش و جوانان مراغه در جلسه هماهنگی سفر یک روزه معاون وزیر ورزش به این شهرستان از برگزاری المپیاد کشوری نخبگان سپک تاکرا به میزبانی این شهرستان در روزهای سی ام آبان تا چهارم آذرماه سالجاری خبر داد.
کد خبر: ۹۰۶۹۳۱۴
|
۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مهدی نوایی اظهار داشت: رشته سپک تاکرا به رغم نوپا بودن، رشد چشمگیری در شهرستان داشته و اکنون یکی از اولویت های شهرستان است.
وی افزود: هم اکنون 11 بازیکن و یک مربی از مراغه در ترکیب تیم ملی کشورمان حضور دارند و میزبانی از این المپیاد به رشد بیشتر این رشته در شهرستان کمک خواهد کرد.
نوایی همچنین از بهره برداری زورخانه امام حسن مراغه با حضور «ژاله فرامرزیان» معاون وزیر ورزش خبر داد و گفت: این پروژه پس از گذشت هشت سال از کلنگ زنی آن، فردا 26 مهرماه افتتاح می شود.
وی ادامه داد: همزمان با حضور معاون وزیر ورزش، کلنگ خانه جوان این شهرستان نیز به زمین زده خواهد شد.
نوایی گفت: در جریان این سفر، از عملیات اجرایی استادیوم پنج هزار نفری شهرستان نیز بازدید خواهد شد.
وی همچنین از برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی «دا» در روستای ورجوی همزمان با هفته تربیت بدنی خبر داد و گفت: سال گذشته این جشنواره به خوبی برگزار شد و امسال با برنامه های متنوعی همچون تجلیل از خانواده های شهدا، نمایشگاه صنایع دستی و معرفی بانوان کارآفرین در سوم آبان ماه برگزار می شود.

سپک تاکرا یکی از رشته های زیرمجموعه فدراسیون انجمن های ورزشی کشور است، این رشته ورزشی شبیه والیبال بوده اما به جای دست از پا برای گذراندن توپ از تور استفاده می شود.
این بازی از ورزش های بومی جنوب شرق آسیا است و در تایلند، مالزی، لائوس و اندونزی بسیار محبوب است.

ارسال نظرات