سید ساجد یعقوبی
همزمان با روز جهانی عصای سفید همایش پیاده روی روشندلان به همت شهرداری اردبیل در مجتمع تفریحی شورابیل برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۶۹۳۲۳
|
۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۴
همایش پیاده روی روشندلان در شورابیل برگزار شد
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حمید لطف اللهیان در این همایش تصریح کرد: روز ایمنی عصای سفید صرفا مختص روشندلان نیست و این روز یک یادآوری برای همگان است تا جامعه بینای شهر نیز مشکلات و مسائل روشندلان را درک کنند.

وی گفت: مدیریت شهری اردبیل نیز به دلیل درک متقابلی که از این قشر داشته است، اقدام به برگزاری گردهمایی و همایش پیاده روی نابینایان بصورت نمادین در مجموعه شورابیل کرده است.

شهردار اردبیل ادامه داد: برخی مسائل و مشکلات موجود در سطح شهر، از جمله مسائل مربوط به حمل ونقل و تردد روشندلان جامعه، نشان از آن دارد که بایستی دست در دست داده و شهر را برای سهولت تردد روشندلان آماده نماییم.

لطف اللهیان افزود: امیدواریم درک کاملی از این قشر جامعه داشته و با احترام گذاشتن به افرادی که به نوعی نقص جسمانی دارند حق شهروندی را برای آن‌ها ادا کنیم.

شهردار اردبیل با بیان اینکه نابینایان به عنوان شهروند، دارای حقوق شهروندی در شهر دارند گفت: حل بخشی از مسائل و مشکلات این جامعه، از جمله تردد آسان در رفت وآمد نه تنها وظیفه مدیریت شهری است بلکه شهروندان نیز باید توجه ویژه‌ای به این قشر داشته باشند.
وی از اهتمام مجموعه شهرداری اردبیل به رسیدگی به مشکلات نابینایان و معلولان شهری خبر داد و افزود: شهرداری اردبیل اقداماتی مناسبی برای تسهیل در رفت وآمد نابینایان مانند اجرای طرح پازل سکه‌ای در سطح شهر کرده است

دکتر لطف الهیان در ادامه گفت:: با تمام توان سعی داریم تا فضای شهری را آماده به گونه‌ای آماده کنیم تا تمامی شهروندان، بدون سختی و مشکلات پیچیده در شهر تردد کنند و باید برنامه ریزی شهری در اختیار تمامی جامعه شهر باشد و باید در خدمت کسانی بود که شرایط خاص نیز دارد.

وی گفت: این همایش حداقل‌ترین کار این مجموعه برای روشندلان است در عین حال که یک همایش است، اما امیدواریم نتایج پرمحتوا حاصل شود.

شهردار اردبیل یادآورشد: مدیریت شهری بایستی وظیفه خطیر خود را باید در مقابل جامعه روشندل بیش از این درک کند و با نهایت تلاش به اقشار مختلف و شرایط خاص احترام قایل شود.

وی در پایان گفت: امیدوارم این همایش با همین صمیمیت در روز و تاریخی دیگر تداوم داشته و به بررسی مشکلات بپردازیم چرا که ما فقط به دنبال شهر توسعه یافته نیستم و رویکرد اصلی این نهاد ترییت انسان‌های توسعه یافته است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار