مدیر جهادکشاورزی محلات گفت: 246 میلیون و 390 هزار انواع گل و گیاه زینتی در نیمه نخست امسال در محلات تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی شد.
کد خبر: ۹۰۶۹۳۲۵
|
۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از محلات؛عبدالله محمودی گفت: 72 میلیون و 140 هزار از این تولیدات گل های شاخه بریده، 104 میلیون گل های فصلی و نشایی، 10 میلیون و 250 هزار گل های آپارتمانی و 60 میلیون درخت و درختچه زینتی است. 
وی اظهارداشت: تولیدات گل وگیاه زینتی در محلات امسال در فضای باز و گلخانه به وسعت یکهزار هکتار انجام شده است که نسبت به مدت مشابه قبل 10 درصد افزایش دارد.
محمودی یادآورشد: گل های شاخه بریده این شهرستان از گونه های گلایل، میخک، داوودی، لیسیانتوس ،آنتوریوم و لیلیوم که در فضای باز و گلخانه تولید شده است.
وی گفت: مهمترین گل های آپارتمانی این شهرستان حسن یوسف، گل سنگ، کاکتوس، دیفن باخیا، پتوس و فیکوس و گل های نشایی و فصلی شامل انواع اطلسی، بنفشه، میمون، سلوی، پریوش و آهار است.
مدیر جهادکشاورزی محلات مهمترین انواع درخت و درختچه زینتی تولیدی امسال در محلات را نیز انواع رزباغچه ای، شاهپسند، ختمی، یاس، بید، زرشک زینتی و شمشاد بیان کرد.
محمودی افزود: 9 میلیون و 987 هزار گلدان گل و گیاه زینتی در قالب 40 محموله صادراتی در نیمه نخست امسال به کشورهای عراق، ترکمنستان و عمان صادر شده است.
وی ادامه داد: صادرات این میزان گل و گیاه زینتی پنج میلیون دلار ارزآوری داشته است.
مدیر جهادکشاورزی محلات افزود: 30 درصد از مردم محلات در صنعت گل اشتغال دارند و دانش فنی تولید گل محلات در دنیا بی­نظیر است.▫️محمودی گفت: استقبال جوانان دانش آموخته برای فعالیت در این صنعت در سال های اخیر پررنگ بوده است و حمایت­های هدفمند باعث شده که زمینه ایجاد اشتغال پایدار در این خطه فراهم آید.
مدیر جهاد کشاورزی محلات افزود: محلات بیشترین سطح زیر کشت وپرورش انواع گل و گیاه زینتی را در کشور دارد.
وی ادامه داد: 18 درصد از سطح زیر کشت کشور، 12 درصد از تولید گل شاخه بریده، 80 درصد تولید گل های فصلی نشایی، 21 درصد از تولید درخت و درختچه های زینتی و 14 درصد از گیاهان آپارتمانی کشور در محلات است.
محمودی گفت: تولید 350 گونه مختلف گیاهان زینتی، آپارتمانی و فضای سبز، محلات را به یکی از قطب های پرورش و تجارت گل و گیاه ایران تبدیل کرده است.
شهرستان محلات واقع در جنوب استان مرکزی دارای 55 هزار نفر جمعیت است که به هلند ایران شهرت دارد و قطب تولید گل و گیاهان زینتی، سنگ نما و ماهی زینتی کشور محسوب می شود.

ارسال نظرات