سطح بالای آب زیرزمینی چالشی در مدیریت پسماند

معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور در مراسم بهره برداری از تصفیه خانه پیشرفته شیرابه زباله شهرستان قائمشهر، بالا بودن سطح آب های زیرزمینی و کمبود زمین را مهم ترین علت هزینه بر بودن مدیریت پسماند در شمال کشور دانست.
کد خبر: ۹۰۶۹۳۳۲
|
۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور در مراسم بهره برداری از تصفیه خانه پیشرفته شیرابه زباله شهرستان قائمشهر، بالا بودن سطح آب های زیرزمینی و کمبود زمین را مهم ترین علت هزینه بر بودن مدیریت پسماند در شمال کشور دانست.

تجریشی افزود : در شمال کشور به دلیل وجود آب های زیرزمینی با مشکل مواجه هستیم که این امر نیازمند یک عزم ملی است .

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با تاکید بر این که دفن زباله در شمال کشور امکان پذیر نیست گفت : دولت و مجلس باید یک ردیف بودجه از صندوق توسعه ملی برای مدیریت پسماند در این مناطق در نظر بگیرند.

تجریشی نداشتن مدیریت مناسب زباله در شمال کشور را تهدیدی جدی برای انسان و محیط زیست دانست و افزود : نمایندگان در ارائه لایحه بودجه سالانه از صندوق توسعه ردیفی را در نظر بگیرند.

معاون محیط زیست کشور با بیان اینکه برای پسماند بیمارستانی با وزارت بهداشت هماهنگی کرده ایم گفت : در مورد پسماند صنعتی هم به دلیل این که تولید کننده موظف به مدیریت پسماند است ما کار نظارتی افزایش داده ایم.

برای ساخت این تصفیه خانه پیشرفته شیرابه زباله در مرکز دفن زباله قائمشهر بیش از یک میلیارد تومان هزینه شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها