خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: حل مشکلات کشور در گروی تبعیت از رهنمودهای رهبری است.
کد خبر: ۹۰۶۹۴۵۷
|
۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در جلسه تفسیر و شرح نهج البلاغه اظهار کرد: گوش دادن به نصیحت نصیحت کننده عالم و تجربه دیده از لحاظ شرعی واجب است و هر کس به نصیحت گوش نکند باید بعدا آن را جبران کند و اگر نتوانست باید توبه نماید و اگر فرصت توبه به دست نیاورد در قیامت حسرت خواهد خورد، لذا ما باید در کارها به سخنان نصیحت کننده ی تجربه دیده گوش کنیم، چرا که گوش ندادن و توبه نکردن غیر قابل جبران خواهد بود.

ضمن تفسیر قسمتی از خطبه ۳۵ نهج البلاغه گفت: حضرت در این خطبه می فرمایند هر کس به حرف نصیحت کننده شفیق گوش نکند بعداً پشیمان خواهد شد.

وی در ادامه گفت: گوش دادن به نصیحت نصیحت کننده عالم و تجربه دیده از لحاظ شرعی واجب است و هر کس به نصیحت گوش نکند باید بعدا آن را جبران کند و اگر نتوانست باید توبه نماید و اگر فرصت توبه به دست نیاورد در قیامت حسرت خواهد خورد.

وی افزود: لذا ما باید در کارها به سخنان نصیحت کننده ی تجربه دیده گوش کنیم، چرا که گوش ندادن و توبه نکردن غیر قابل جبران خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی در ادامه گفت: زندگی ما نباید طوری شود که در قیامت از زندگی خود پشیمان شویم.

امام جمعه ارومیه در ادامه ضمن تشریح وضعیت دوران حضرت امیرالمومنین گفت: در زمان امیرالمومنین فضا جامعه را طوری عوض کردند که مردم نظر خود را بر حضرت تحمیل کنند و در زمان ما هم به همین شکل عده ای می خواهند جام زهر به مقام معظم رهبری بنوشانند.

وی در ادامه گفت: لذا اگر رهبر جامعه، امیرالمومنین هم باشد ولی مردم به سخنان رهبر گوش نکنند رهبر هیچ کاری نخواهد توانست انجام دهد.

این مسئول در پایان افزود: حضرت امیرالمومنین به مردم زمان خود می فرمایند: کاری کردید که نصیحت کننده به نصیحت خود شک کند و نشان دهنده راه از کارش پشیمان شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات