خبرگزاری بسیج: زائر جوان اربعین سالار شهیدان، عشق به امام حسین(ع) را یکی از زیبا ترین عشق ها دانسته و می گوید: بسیاری از مردم علایق زیادی در زندگی خود دارند که به سادگی از آن می گذرند اما عشق به مولا بی منتها است و حد و مرز نمی شناسد.
کد خبر: ۹۰۶۹۴۷۱
|
۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۵

تقی حیدری با اشاره به اینکه از سال 94 توفیق حضور در راهپیمایی اربعین را داشته است، گفت: سال اول با برادر و پسرخاله همسرم به زیارت کربلا مشرف شدم که از زیبایی ها و کرامات سفر کربلا برای همه صحبت کردم و بسیاری از دوستان و اقوام شیفته و دلباخته سفر به عتبات عالیات و زیارت مضجع شریف حضرت اباعبدالله (ع) شدند؛ سال دوم با برادر همسرم به زیارت رفتیم، سال سوم با برادر زاده ام و همسرش عازم شدیم و امسال توفیق بیشتری نصیبم شده و با همسر و فرزندانم به کربلای معلی مشرف شده ایم.

حیدری می گوید: از تهران تا شهرستان محل زادگاهم3-4 ساعت بیشتر راه نیست اما حوصله اینکه یک روز بروم و لااقل محصولات باغات را جمع آوری کنم ندارم، این در حالی است که بیش از  400-1300  کیلومتر راه را با تمام مشکلات و سختی های آن به جان و دل می خرم و هفت – هشت روز کار و زندگی ام را رها می کنم و به عشق زیارت اباعبدالله (ع) به کربلا می روم. دلیل این ارادت هیچ چیز نیست بجز عشق به سیدالشهدا امام حسین (ع).

 وی با تاکید بر اهمیت زیارت کربلا در روز اربعین، به جنبه جهانی و سیاسی این حرکت بزرگ و اجتماع میلیونی مسلمانان در کربلا اشاره کرد و افزود: دشمنان تلاش زیادی می کنند که این رویداد بزرگ فرهنگی دینی و اسلامی را کم رنگ و ضعیف جلوه دهند لذا مسئولان کشورمان باید زمینه حضور حداکثری مردم در راهپیمایی اربعین را فراهم کنند و هزینه های روادید، حمل و نقل و سایر موارد را که در کاهش سفر زوار تاثیرگذار است تعدیل کنند.

 تقی حیدری با قدردانی از شیعیان و مسلمانان عراقی خاطرنشان کرد: در مسیر راهپیمایی اربعین در عراق هیچ مشکلی از لحاظ محل استراحت و اقامت شبانه روزی، صبحانه، نهار و شام وجود ندارد و آنها از عمق وجود و با افتخار به زائران امام حسین(ع) خدمت می کنند؛ گرد و غبار پای زائران کربلا را سورمه چشمان خود می کنند، از ماساژ پاهای خسته زوار گرفته تا واکس زدن کفش ها، دوخت لباس، پذیرایی با چای، شربت، قهوه، آش، نان، میوه و غیره در این ایام به یک فرهنگ زیبا در اربعین تبدیل شده است.

گزارشگر: علی اشرف خانلری

  

  

ارسال نظرات