خبرهای داغ:
قرارگاه شهید زین‌الدین بسیج دانشجویی قم:

شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت از تصویب لوایح مضر برای نظام جلوگیری کنند

قرارگاه شهید زین الدین بسیج دانشجویی قم با صدور بیانیه از نهاد‌های نظارتی خواست تا از تصویب لوایحی که به ضرر و زیان مردم است جلوگیری کنند.
کد خبر: ۹۰۶۹۴۸۵
|
۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸
شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت از تصویب لوایح مضر برای نظام جلوگیری کنند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، قرارگاه شهید زین‌الدین بسیج دانشجویی استان قم با صدور بیانیه‌ای، تصویب لایحه CFT در مجلس را لکه سیاهی بر کارنامه آن دانست.

در بیانیه این نهاد آمده است: ۱۵ مهرماه ۹۷ ملت ایران شاهد لکه سیاهی بر کارنامه مجلس بود. روزی که لایحه cft-لایحه‌ای که به استناد ازسخنان موافقانش هیچ بند الزام آوری در آن وجود ندارد- تصویب شد. اما نمایندگان دولت و مجلس طرفدار این لایحه با حرف‌های پوپولیستی، الزام بی پایه و اساسی برای تصویب آن قائل شدند.

در ادامه این بیانیه با اشاره به نکاتی پیرامون پیوستن به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم، تصریح شده است: نگاهی به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم بیانگر آن است که این کنوانسیون نه تنها حق شرط را فقط در دو مورد اجازه داده است -اول؛ حق شرط نسبت به ۹ کنوانسیون مندرج در پیوست cft و دوم؛ بند دو ماده ۲۴ cft که به تعیین مرجع برای داوری در شکایت می‌پردازد- بلکه ماده ۶ این کنوانسیون تلویحاً بیان می‌کند که کشور‌های عضو حق ندارند ملاحظات سیاسی، فلسفی، عقیدتی، نژادی، قومی، مذهبی و... را در تعیین مصادیق تروریسم دخالت دهند.

در بخش دیگری از این بیانیه با تاکید بر اینکه این لایحه استقلال حقوقی کشور را زیر سؤال می‌برد به طوری که در آن اعلام شده کشور‌های عضو باید جرائم مندرج در ماده ۲ این کنوانسیون را به عنوان جرائم جزایی در قانون داخلی خود قرار دهند که با اصل ۱۵۲ و ۱۵۳ قانون اساسی مغایرت دارد آمده است: پیوستن ایران به cft براساس شاخص‌های این کنوانسیون ازلحاظ حقوقی معادل اقرار ایران و تأیید تروریستی بودنِ بسیاری از نهضت‌های مقاومتی و فعالیت‌های آزادی خواه و استقلال طلبانه است.

در این بیانیه با تاکید بر اینکه ریشه بسیاری از این مباحث و مصوبات درعدم شفافیت آرای نمایندگان است اذعان شده است: شاید بحث برانگیزترین و کمی ارزش وقت گذاشتنی‌ترین دلیل مخالفان شفافیت آراء؛ دلیل نایب رییس مجلس باشد که اعلام کرد اگر آراء شفاف شود شورای نگهبان در دور بعد انتخابات مجلس، نمایندگان را تأیید صلاحیت نمی‌کند.

در پایان این بیانیه خاطرنشان شده است: عموم ملت شریف ایران از دستگاه‌های‪ نظارتی یعنی شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستارند که هوشیار بوده و با توجه به دلایل و مستندات کارشناسی ذکر شده در این بیانیه و سایر حوزه‌ها از تصویب لوایحی که به ضرر و زیان ملت ومملکت بوده و معلوم نیست کشور را به کجا خواهد برد، جلوگیری کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار