خبرهای داغ:
یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه وحدت صفوف در جریان اربعین حسینی، اسلام و شیعه را زنده می‌کند گفت: دعوت ائمه (ع) به این زیارت تنها در باب ثواب نیست، بلکه یک بحث سیاسی هم در میان است که اگر این زیارات نبود صحبتی از شیعه هم نبود.
کد خبر: ۹۰۶۹۴۸۸
|
۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱

اسلام و شیعه با وحدت صفوف در جریان اربعین زنده می‌شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‎الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در گردهمایی مبلغان اربعین حسینی در مدرسه امام کاظم (ع)، حرکت زائران و مبلغان در اربعین را حرکتی مقدس دانست و اظهار کرد: حرکت طلاب جوان در مسیر اربعین اقدامی قابل تقدیر است و چه هدفی از این مقدس‌تر که طلاب جوان ما برای تبلیغ در مسیر نورانی اربعین آستین همت را بالا زده‌اند.

وی با تاکید بر اهمیت تبلیغ دین، حضور گسترده مردم در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی را مورد توجه قرار داد و گفت: با این حجم عظیم جمعیت در حوزه تبلیغ کمبود‌هایی وجود دارد و حوزویان نباید وظیفه اصلی خود را در این مسیر فراموش کنند چراکه تعلیم و تربیت مردم در این مسیر بسیار مهم است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه اربعین حسینی (ع) یکی از نفحات و نسیم‌های بهشتی است، استفاده حوزویان از اربعین را در گروه تحول معنوی زوار اربعین حسینی دانست و افزود: باید زائرین در این مسیر ساخته شده و متحول شوند تا زمانی که باز می‌گردند با زمانی که به سفر رفتند متفاوت باشند.

وی با بیان اینکه اربعین صفوف شیعیان را متحد می‌کند اظهار کرد: یکی از کارکرد‌های اربعین این است که بدون اینکه تبلیغات و دعوتی صورت گیرد این صفوف عظیم در کنار هم قرار می‌گیرند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه وحدت صفوف در جریان اربعین حسینی، اسلام و شیعه را زنده می‌کند اذعان کرد: دعوت ائمه (ع) به این زیارت تنها در باب ثواب نیست، بلکه یک بحث سیاسی هم در میان است که اگر این زیارات نبود صحبتی از شیعه هم نبود.

وی با بیان اینکه اربعین حسینی زمینه بازخوانی جریان کربلا و بسترسازی برای تربیت مردم است افزود: اربعین ظرفیتی عظیم برای آموزش مبانی اسلامی به مردم است که باید از این فرصت مغتنم استفاده کرد.

این مرجع تقلید لزوم برگزاری برنامه‌های خلاصه و مفید برای مردم در مسیر اربعین حسینی را مورد تاکید قرار داد و گفت: مردم باید در این مسیر در کنار برنامه‌های مختصر و مفید به تزکیه بپردازند.

وی حرکت تبلیغ در مسیر اربعین را ذخیره دنیا و آخرت و مایه خرسندی امام زمان (عج) دانست و افزود: مبلغان و حوزویان باید این مسیر را جدی بگیرند.
ارسال نظرات