رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان چگنی گفت: وام‌های خوداشتغالی و برگزاری این کلاس‌ها به‌عنوان یک مکمل خوب، نقش مؤثری در کاهش آمار بیکاری شهرستان خواهد داشت.
کد خبر: ۹۰۶۹۵۱۱
|
۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، مراسم افتتاحیه دوره‌های آموزشی طرح‌های خودکفائی کمیته امداد امام خمینی (ره) با همکاری مرکز فنی و حرفه‌ای و آموزشگاه رایان سیستم خایدالو، باحضورمجموعه مدیریت کمیته امداد امام خمینی (ره)، مجموعه مدیریت مرکز فنی و حرفه‌ای، مسئول بسیج دانش‌آموزی، مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و خانواده‌های مددجویان در شهرستان چگنی (روستای پانسار) برگزار شد.

در این مراسم پس از تلاوت قرآن و نواخته شدن سرود مقدس جمهوری اسلامی علی قاسمی اصل، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان چگنی ضمن خیرمقدم به مهمانان، اظهار کرد: از مهم‌ترین سرمایه‌هایی که خدای متعال به آدمیان عطا کرده است عمر انسان  بوده که اگر انسان از این فرصت به‌خوبی استفاده کند، می‌تواند به هدف آفرینش خود که همانا رسیدن به فلاح و رستگاری است دست یابند.

وی افزود: بنابراین درگذران زندگی فرصت‌هایی پیش می‌آید که برنامه‌ریزی و استفاده صحیح از آن برای افراد اهمیت بسزایی دارد و درواقع شرط استفاده صحیح از این فرصت‌ها آموزش است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان چگنی اظهار داشت: بنده و همکاران در کمیته امداد نیز سعی و تلاش نموده تا مددجویان عزیز، کلاس‌های خوبی به همراه فراگیری مهارت‌های مناسب و لازم در این فرصت‌ها کسب نمایند

وی با اشاره به آموزش مددجویان کمیته امداد توسط آموزشگاه رایان سیستم خایدالو بیان داشت: که بعد از گذراندن این دوره دوماهه (قلاب‌باف چرم و جیر) برای مددجویان گواهینامه فنی و حرفه‌ای صادر می‌گردد که مددجویان می‌توانند از وام‌های خوداشتغالی نیز بهره‌مند شوند.

قاسمی گفت: این دوره با همکاری و تلاش پرسنل واحد خودکفایی این نهاد برای مدد جویان توسط آموزشگاه رایان سیستم خایدالوبرگزار می‌شود.

 وی افزود: دیدگاه اسلام در خصوص کار و تلاش برای خانواده و فرهنگ کسب روزی حلال، برنامه‌ریزی اقتصادی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد، نقش خانواده در اصلاح الگوی مصرف، اشتغال ملی و مصرف تولیدات داخلی در شکوفایی خانواده، آگاه‌سازی حریم زن  و مرد در معاشرت‌های اجتماعی، ایجاد روحیه گذشت، تعاون، تلاش و خلاقیت، الگوپذیری از خانواده متعادل و موفق، احکام مربوط به مشاغل و خریدوفروش از مباحث مطرح‌شده در این کلاس‌های آموزشی است.

 قاسمی تصریح کرد: وام‌های خوداشتغالی و برگزاری این کلاس‌ها به‌عنوان یک مکمل خوب، نقش مؤثری در کاهش آمار بیکاری شهرستان خواهد داشت.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات