پیاده‌روی اربعین فرصتی برای خنثی‌کردن توطئه‌های دشمنان

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: پیاده‌روی اربعین فرصت خوبی برای خنثی‌کردن توطئه‌های دشمنان است.
کد خبر: ۹۰۶۹۵۹۳
|
۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، آیت‌الله سید احمد میرعمادی  امروز در خطبه‌های نمازجمعه خرم آباد ضمن تشریح ابعاد گسترده حماسه اربعین حسینی بیان داشت: یکی از ابعاد اربعین حسینی بعد معرفتی است؛ معرفت به خدا و رسول اکرم(ص) و امام و حجت خدا، اربعین روز جداشدن صف حق و باطل است.

آیت‌الله میرعمادی ادامه داد: افرادی که در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند در صف حق قرار داشته و در مقابل اهل باطل هستند که کینه اربعین را در دل دارند.

وی بعد سیاسی را دیگر ابعاد حماسه اربعین حسینی برشمرد و گفت: میلیون‌ها انسان عاشق و محب از بیش از 40 کشور دنیا در حماسه عظیم اربعین حضور به‌هم می‌رسانند که نشان از وحدت تمام ادیان الهی بر محور امام حسین(ع) دارد.

امام‌جمعه خرم‌آباد پیاده‌روی اربعین را فرصت مناسبی جهت خودسازی فردی خواند و گفت: این حرکت عظیم همچنین فرصتی برای همدلی، همراهی، انسجام اجتماعی، قدرت‌نمایی در برابر دشمنان و مهم‌تر از همه نشان دادن مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام به‌عنوان تنها مکتب نجات‌بخش دنیا است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان پیاده‌روی اربعین حسینی را تدبیر حکیمانه رهبر انقلاب عنوان و تصریح کرد: پیاده‌روی اربعین فرصت خوبی برای خنثی‌کردن توطئه‌های دشمنان است.

وی افزود: یکی از طرح‌های استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی شیعه‌هراسی بوده است و لذا پیاده‌روی اربعین این نقشه شوم دشمن را خنثی کرده است.

آیت‌الله میرعمادی شیعیان را انسان‌های آزاده، عزت‌مند، شجاع، مهمان‌نواز و همدل و هم‌صدا خواند و یادآور شد: از آنجا که پیاده‌روی اربعین بسیار مهم بوده، بنابراین دشمنان ساکت نمانده و به‌دنبال اختلاف‌افکنی در میان شیعیان هستند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان داشت: بدون تردید هر قدمی، سخنی و هر حرکتی که در جهت اختلاف‌افکنی میان شیعیان در پیاده‌روی اربعین برداشته شود، کار استکبار جهانی است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به حادثه تروریستی اخیر در میرجاوه اشاره و بیان کرد: در این حادثه اسفناک تعدادی از مرزبانان ما به واسطه عوامل نفوذی بیهوش و به پاکستان منتقل شدند.

امام‌جمعه خرم‌آباد با تاکید بر اینکه دشمنان دستاوردهای انقلاب را مورد هدف قرار داده‌اند، گفت: مهمترین دستاورد ما امنیت و ثبات کشور است که دشمن می‌خواهد آن را بر‌هم زند.

آیت‌الله میرعمادی با بیان اینکه مسوولان بایستی مراقبت و هوشیاری خود را بیشتر کنند، افزود: دشمن با انجام حادثه تروریستی میرجاوه به‌دنبال سرپوش گذاشتن بر جنایت آل‌سعود در کشتن خاشقچی بوده و به‌همین دلیل حادثه تروریستی میرجاوه را پررنگ کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان اظهار داشت: مسوولان امر به‌صورت جدی پیگیر وضعیت مرزبانان شوند، ضمن اینکه دولت پاکستان نیز ملزم به همکاری با نیروهای ایرانی در بازگرداندن مرزبانان محافظ مرزهای جمهوری اسلامی است.

وی به دیدار اخیر نخبگان کشور با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: سخنان مهم رهبری از یک طرف و اجتماع جمعیت فراوان نخبه‌ها از طرف دیگر مهم و موضوعیت دارد.

امام‌جمعه خرم‌آباد ادامه داد: در حالی که دشمنان نظام جمهوری اسلامی به‌دنبال سیاه‌نمایی و نشان دادن تصویر غلطی از انقلاب هستند، اما این حضور میلیون‌ها جوان نخبه تصویر واقعی نظام است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه جمهوری اسلامی با داشتن جوانان مومن و انقلابی در حال پیشرفت است، خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی تبدیل به شجره طیبه‌ای ریشه‌داری شده که هیچ تندبادی نمی‌تواند این درخت تنومند را به حرکت درآورد.

آیت‌الله میرعمادی مهمترین اقدام دشمن در جهت اغوای افکار عمومی را نشان دادن تصویر غلط از نظام جمهوری اسلامی برشمرد و افزود: این در حالی است که رونمایی سند الگوی پیشرفت اسلامی نمونه دیگری از واقعیت ایران اسلامی است.

وی به مناسبت روز 22 مهرماه مبنی بر روز صادرات اظهار داشت: یکی از راه‌های اجر قائل‌شدن برای کالای ایرانی صادرات است.

امام‌جمعه خرم‌آباد ضمن تاکید بر حمایت مسوولان از تولیدکننده و صادرات کالا یادآور شد: لرستان دارای قابلیت‌های بسیاری از جمله محصولات گلخانه‌ای، کشاورزی و سنگ و فرآورده‌های آن جهت صادرات و تبادل جهانی است که بایستی مسوولان از مشکلات آن‌ها گره‌گشایی کرده و حمایت‌ کنند.

آیت‌الله میرعمادی با ابراز اینکه از مسوولان می‌خواهیم که اجازه خاموش شدن به مختصر تولید استان را ندهند، گفت: افرادی جهت تولید و صادرات در استان مهیا هستند که بایستی کمک و حمایت شوند.

وی با اشاره به سالروز رحلت آیت‌الله مهدوی‌کنی در 29 مهرماه بیان داشت: آیت‌الله مهدوی‌کنی مجاهدی انقلابی و ولایت‌مدار بود که تفریط و افراطی در زندگی نداشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار