دبیر انقلاب جبهه فرهنگی استان در نشستاعزام ۷۰۰ زائر از استان در پیاده روی اربعین هماهنگی برپایی آیین معنوی پیاده روی اربعین گفت:امسال درآیین معنوی پیاده روی اربعین حدود ۷۰۰ نفر در سامانه آستان قدس رضوی به عنوان زائر و خادم یارثبت نام کردند که به کشور عراق اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۹۰۶۹۶۶۲
|
۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵
ستار هدایتخواه افزود: هر ساله به صورت متمرکز و با مشارکت خیران و آستان قدس رضوی در قالب کاروان فطرت بیش از ۶۰۰ نفر به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.
وی ادامه داد: علاوه بر ۶ موکب در شهرستان‌های بهمئی، باشت، و گچساران، ۷ موکب دیگر از کهگیلویه وبویراحمد نیز درکشورعراق به زائران این مراسم معنوی خدمات ارائه می‌دهند.
هدایتخواه اضافه کرد: ۲ کامیون حامل کالا‌ها و اقلام مورد نیاز موکب‌ها شب گذشته به کشور عراق اعزام شد و قرار است به زودی اقلام دیگری نیز به این موکب‌ها ارسال شود.
وی با بیان اینکه در هفته‌های گذشته ۳ پیاده روی نمادین اربعین از امامزاده عبدالله (ع)، به سمت امامزاده مختار (ع)، و امامزاده حسن (ع) برگزارشد گفت: پیاده روی نمادین اربعین فردا جمعه از ساعت ۷ صبح ازمیدان جهاد به همراه برنامه‌های فرهنگی و با سخنرانی آیت الله ملک حسینی نماینده، ولی فقیه در استان برگزار می‌شود.
مدیرکل صدا وسیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد هم با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین تداوم پیام عاشورا است و زمینه اعزام زائران با هدف زیارت، جهاد و انتقال پیام عدالت در مقابل جبهه ظلم و استکبار فراهم شده است گفت: گروه‌های خبری و مستندساز استان در مسیر پیاده‌روی و عراق مستقر هستند و از ابعاد مختلف این حماسه تصویر، فیلم و خبر تهیه می‌کنند.
افشارنیا افزود: صدا وسیما در زمینه ارائه خدمات و وسایل نقلیه به زائران آمادگی کامل دارد.
همچنین در این نشست اداره کل تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، سپاه و سازمان حج و زیارت برای هرچه باشکوه برگزار شدن آیین معنوی پیاده روی اربعین اعلام آمادگی کردند.
ارسال نظرات