امام جمعه موقت یاسوج در خطبه های نمازهمایش پیاده روی اربعین نشانه اقتدار و وحدت شیعیان این شهر گفت: حماسه اربعین نمایش قدرت جهان اسلام و بزرگترین محفل معرفی شیعه و نهضت سرخ حسینی به جهانیان است.
کد خبر: ۹۰۶۹۶۸۲
|
۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۶
حجت الاسلام موسوی اعظم افزود: راهپیمایی اربعین بستری برای عینیت یافتن فرهنگ عاشورایی، عزت، کرامت، ایثار، ظلم ستیزی، استکبارستیزی، شهادت‏ طلبی در مقابله با دشمنان اسلام و تفکرات تکفیری است.
وی گفت: حضور ده‏ها میلیونی مردم از ۴۰ کشور جهان با تنوع مذهبی، نژادی، قومی، سنی و جنسیتی نماد قدرت نرم شیعه و وحدت مسلمین در شرایط حساس کنونی است.
موسوی‌اعظم در ادامه با بیان فرمایشی از امام علی (ع) خطاب به مالک تصریح کرد: امروز می‌بینیم که دلار‌های نفتی یک کشور مسلمان در اختیار دشمنان مسلمانان قرار می‌گیرد و تمام روش‌های اموی را اجرا می‌کنند.

امام جمعه موقت یاسوج با بیان این که روز به روز حقانیت شیعه معلوم و روشن می‌شود گفت: وقتی ۲۰ میلیون نفر پیر و جوان و زن و مرد در همایش اربعین حضور پیدا می‌کنند نشان دهنده عظمت و حقانیت است وقتی که جوانی مادر خود را از نجف تا کربلا به دوش می‌کشد این سرمایه‌ای بزرگ برای اسلام است.

حجت الاسلام موسوی اعظم با تاکید بر رفع مشکلات معیشتی مردم از سوی مسئولان گفت: در قیام امام حسین (ع) امویان آب را برامامشان بستند و هم اکنون برخی اخلال گران کالای اساسی مردم را احتکارمی کنند که این خود نوعی فساد اقتصادی است.

خطیب جمعه یاسوج با محکومیت قتل روزنامه نگار عربستانی به دست رژیم آل سعودگفت: آل سعود باید بدانند که در واپسین لحظات حیات سیاسی شان پاسخگوی این جنایات باشند.
ارسال نظرات