خبرهای داغ:
کتاب جدید طنز ابراهیم رها با عنوان «عموجان استالین» توسط نشر چشمه منتشر و راهی بازار نشر شد.
کد خبر: ۹۰۶۹۷۰۶
|
۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، کتاب «عموجان استالین» اثر ابراهیم رها به تازگی توسط نشر چشمه منتشر و راهی بازار نشر شده است. این کتاب هجدهمین عنوان از مجموعه «جهان تازه‌دم» است که این ناشر چاپ می‌کند.

علی میرمیرانی با نام هنری ابراهیم رها نویسنده و طنزپرداز متولد سال ۱۳۵۰ است که در طول فعالیت طنزپردازانه خود، با روزنامه‌ها و مطبوعات و همچنین صدا و سیما همکاری داشته است. «پرت و پلا» و «دری وری» دو کتاب دیگری هستند که این طنزنویس پیش‌تر توسط نشر چشمه منتشر کرده است. 

داستان «عموجان استالین» درباره مردی است که توهم توطئه شدیدی دارد و با همین نگاه هم به سراغ تحلیل جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ می‌رود. این کتاب ۲۲ فصل دارد و نگارشش تابستان ۹۷ به پایان رسیده است.

هر شوتی که در مسابقات جام جهانی زده می‌شود یا هر گلی که به ثمر می‌رسد، با همان نگاه توهم توطئه‌ای تفسیر می‌شود. مرد قصه این کتاب از دروازه‌بانی بیرانوند تا بازی سردار آزمون، گزارشگری عادل فردوسی‌پور، کارلوس کی‌روش مربی تیم‌ملی ایران و هنرپیشه‌هایی که درباره مسابقات جام جهانی نظر داده‌اند، به همه بدبین است.

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم:

آن عادل فردوسی‌پور که از همه این‌ها بدتر است. این را هم به کمال می‌گوییم هم به کیومرث که از او دفاع می‌کنند. پیش از بازی با اسپانیا پویول را آورده برای کارشناسی و ساختن یک برنامه جذاب. جذاب؟! آیا تلویزیون جایی برای جذب است؟ حیا کجا رفته؟ این‌که دقیقا کجا جای چیزهای جذاب است نه به شما مربوط می‌شود نه ما از تمام چیزهای جذاب اطلاع داریم اما می‌دانیم این بی‌شرمی اگر در همان زمانِ فیگو و اتوئو جلوش گرفته می‌شد کار به جایی نمی‌رسید که این فردوسی‌پور به خودِ ننگین و استعماری‌اش اجازه بدهد آن مردک لندهور و موبلند و موفرفری و مو تا روی شانه و مو... را بیاورد ایران.

این کتاب با ۱۵۸ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۹ هزار تومان منتشر شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها