خبرگزاری بسیج: تیم پزشکی و تخصصی اعزامی از بیمارستان خیریه حضرت صدیقه زهرا(س) شهرستان ری به کربلای معلی، در ایام زیارت اربعین سال گذشته، ضمن ویزیت و درمان 40 هزار زائر، 3 نفر را از مرگ حتمی نجات داد.
کد خبر: ۹۰۶۹۷۱۵
|
۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۷

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ دکتر ولید دنده بر، رئیس بیمارستان خیریه حضرت صدیقه زهرا(س) گفت: تیم پزشکی و تخصصی این مرکز درمانی هر ساله برای ارائه خدمات رایگان پزشکی به زائران اربعین به کربلای معلی اعزام می شود.

وی افزود: با استعانت از نام مبارک حضرت زهرا(س) و با هدف ارائه خدمات درمانی و پزشکی به اقشار کم در آمد این درمانگاه خیریه در فروردین سال 1393 مصادف با ولادت با سعادت آن بانوی گرامی به بیمارستان ارتقاء یافت. وی افزود: امسال نیز همچون سال های گذشته برای پنجمین بار با عنایت حق تعالی و اهل بیت(ع) از سوی آستان مقدس حضرت اباالفضل العباس(ع) به منظور خدمت به زائران در ایام اربعین حسینی دعوت شده ایم.

دکتر دنده بر، در مورد ساختار این تیم پزشکی اظهار داشت: تیم پزشکی اعزامی از بیمارستان خیریه حضرت صدیقه زهرا(س) متشکل از متخصان تغذیه، طب اورژانس،   قلب و عروق، جراحی عمومی، زنان و زایمان، دندان پزشکان، پزشکان عمومی، پرستاران، امدادگران، تکنسین بیهوشی، تکنسین های دارویی، بهیاران و کارشناس هوشبری با هدف همکاری با دیگر مراکز درمانی، ارائه خدمات سلامت ارتقاء یافته به زائران کربلای معلی، ارائه الگوی موفق و اخلاق محور و ولایتمدار اهل بیت عصمت و طهارت از جامعه پزشکی جمهوری اسلامی ایران و تشویق پرسنل بیمارستان و جامعه متعهد پزشکی کشور به منظور زیارت عتبات عالیات همراه با خدمت به خلق حبیب خداست.

وی افزود: استفاده از کادر پزشکی متعهد و مجرب و مسلط به زبان عربی و انگلیسی از اولویت های این بیمارستان است، همچنین به منظور رفاه زائران مجوزهای لازم برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به کشور عراق از ستاد عتبات عالیات اخذ شده و بیش از 150 قلم داروهای مورد نیاز برای درمان بیماران احتمالی و یا حادثه ای با حمایت خیرین سلامت دوست از شرکت های دارویی خریداری شده است که سال گذشته حدود 800 میلیون ریال دارو تهیه و به مبداء کربلا ارسال شد.

دکتر دنده بر اظهار داشت: با برنامه ریزی های انجام شده اعضای کادر پزشکی اعزامی بیمارستان خیریه حضرت صدیقه زهرا(س) به کربلا، به صورت 24 ساعته در چهار شیفت کاری شش ساعته و در دو بخش زنان و مردان به زائران خدمات ارائه خواهند کرد.

 دکتر دنده بر، با تشریح فعالیت های تیم پزشکی این بیمارستان در سال گذشته، افزود: ویزیت 40000 زائر حسینی، احیای موفق(CPR) 3 نفر از زائران ارجاع شده و به این مرکز درمانی که پس از تثبیت وضعیت جسمی به بیمارستان های الحسینی و السفیر در کربلا اعزام شدند، ویزیت و درمان روزانه 200 نفر در واحد دندانپزشکی در دو شیفت کاری، شامل عصب کشی و پر کردن دندان( موارد اورژانسی) ، کشیدن دندان، عکسبرداری از دندان، تعمیر دندان های مصنوعی، جرم گیری و ... با وسایل معاینه پزشکی یکبار مصرف و کاملا استریل، ارائه خدمات دارویی به کاروان های دانشجویی و چند هتل و اقامتگاه زائران، پانسمان تاول ها و دیگر زخم ها و انجام بخیه در صورت لزوم، انجام تزریقات و ... از جمله خدمات تیم تخصصی پزشکی بیمارستان خیریه حضرت صدیقه زهرا(س) به زائران اربعین در کربلا بوده است.

وی افزود: تلاش کرده ایم که هر سال نسبت به سال های قبل با قدرت و قوی تر ظاهر شویم و نیروهای جدیدتری به مراسم اربعین اعزام کنیم اما امسال با توجه به افزایش نرخ ارز و به تبع آن افزایش نرخ روادید به کشور عراق و بالا بودن نرخ بلیط هواپیما، تعداد خادمان پزشکی این مرکز خیریه درمانی در مراسم اربعین به 24 نفر کاهش پیدا کرده و اعزام آنها نیز از طریق زمینی انجام خواهد شد.

 دنده بر، با اشاره به محدودیت های دارویی بر اثر شرایط خاص ماه اخیر در داخل کشور، خاطرنشان کرد: یک سری نیازهای اساسی و ضروری و داروهای مورد نیاز بیماران در حد توان تهیه کرده ایم که به درمانگاه آستان مقدس حضرت ابوالفضل العباس(ع) ارسال می شود.

رئیس بیمارستان خیریه حضرت صدیقه زهرا(س) گفت: تیم تخصصی پزشکی ویژه مراسم راهپیمایی بزرگ اربعین حرم تا حرم (نجف تا کربلا) 29 مهر ماه از طریق مرز مهران به کربلا اعزام می شود.

 

وی افزود: پزشکان و متخصصان خانم در صحن حضرت ابوالفضل العباس (ع) مستقر می شوند و پزشکان آقا نیز در فاصله 70 متری حرم حضرت عباس(ع) به زائران خدمات ارائه می کنند.

علی اشرف خانلری

 

 

 

ارسال نظرات