امام جمعه موقّت بندر عسلویه:

اجتماع سنگین اربعین مشت محکمی بر دهان استکبار است

نماز جمعه این هفته شهرستان عسلویه به امامت حجت الاسلام شیخ عباس بحرینی امام جمعه موقت این شهرستان اقامه شد .
کد خبر: ۹۰۶۹۷۵۹
|
۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از عسلویه، وی در خطبه‌ اول نماز جمعه عسلویه اظهار داشت: تقوا به مثابه یک ترمز است؛ همانطور که ترمز در وسیله نقلیه کمک می‌کند که در خطرات سرعت را کم کند یا ماشین را متوقف کند تقوا هم ترمز برای کنترل گناه است.

وی اضافه کرد: ما مامور به پرستش خدا هستیم و خداوند ما را برای عبادت کردن خلق کرده است و انسان یک معبود دارد و آن خداست که باید او را بپرستد و در محضر او گناه نکند.

امام جمعه موقت عسلویه بیان کرد: خدا عدل محض است و به اندازه سر سوزنی به کسی ظلم نمی‌کند؛ اگر انسان گرفتار آتش می‌شود و کیفر می‌شود به‌واسطه گناهی است که انجام می‌دهد. خداوند از حق الناس و ظلم به سادگی نمی گذرد و خداوند در قرآن ظالم را لعنت کرده است.

بحرینی به موضوع قتل خبرنگار سعودی در ترکیه اشاره کرد و افزود: برای یک خبرنگار چه غوغایی راه افتاده است؛ مترسکی به نام بن سلمان چه بازی راه انداخته است؟ مگر سازمان ملل و مجامع بین‌المللی مرده اند. کار به خوبی و یا بدی این خبرنگار نداریم. شما مسلمان هستید و ادعای مسلمانی و خادم حرمین بودن دارید؛ به روایت پیامبر(ص) مراجعه کردید؟ پیامبر اسلام در روایتی فرموده‌اند کسی که می خواهید بکشید مثله نکنید؛ سگ درنده هم حق ندارید مثله کنید.

وی افزود: همین عمل برای نامسلمان بودنتان کافی است. خودتان را خادم الحرمین می دانید ولی دارید اسلام را خراب می کنید. بدبخت‌تر کسانی هستند که از این رژیم دفاع و حمایت می کنند، از ظالم دفاع می‌کنند. اینها در یمن چه می‌کنند، زن و مرد و کودک می‌کشند و جنایت می کنند. آیا فریادرسی هست که به دادشان برسد؟ راه دنیا روشن است و انشاءالله منجی بیاید و به این جنایت پایان دهد.

امام جمعه موقت عسلویه به سفر اربعین اشاره کرد و گفت: کاروان‌ها به سوی سرزمین مقدس کربلا سرزمینی که درس فداکاری و جهاد فی سبیل الله به ما آموخته است حرکت می‌کنند.

وی افزود: عزیرانی که به این سفر مشرف می‌شوند دستورات اسلامی را به جا آورند؛ اجتماع سنگینی است که مشت محکمی بر دهان استکبار است از این سفر درس فداکاری بیاموزید صبر و استقامت حسین (ع) را به رخ دنیا بکشید و به دنیا بگویید ظالم و جنایت کار به جایی نمی‌رسد.

بحرینی خاطرنشان کرد: یزید جنایتکار بود و امروز اسمی از او نیست. اما امروز میلیون‌ها در اربعین به زیارت امام حسین (ع) می‌روند واو حیات ابدی یافته است و در دل ما جای دارد و در دنیا و آخرت حرف اول می‌زند.

ارسال نظرات