امام جمعه قروه گفت: اربعین مصداق معجزه بودن قیام عاشورا است و مهمترین مصداق اثر بخش ان محسوب می‌شود که قیام امام حسین (ع) را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۹۰۶۹۷۶۰
|
۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت الاسلام حسن باباییان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان قروه با اشاره به فرارسیدن ایام اربعین حسینی اظهار داشت: در کشور ما عشاق حسینی برای پیاده روی آماده می‌شوند تا در سنت حسنه راهپیمایی عاشورا حضور پیدا کنند و این کنگره بی نظیر مسلمانان را در عالم ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه در این کنگره بزرگ قریب به ۲۵ تا ۳۰ میلیون نفر مسلمان حضور دارد افزود: اربعین مصداق معجزه بودن قیام عاشورا است و مهمترین مصداق اثر بخش ان محسوب می‌شود که قیام امام حسین (ع) را نشان می‌دهد.

امام جمعه قروه خاطر نشان کرد: امروز شما به وفور و به راحتی می‌بینید که سالیانه میلیون‌ها انسان از سراسر عالم بر حول محور امام حسین (ع) می‌چرخند و در این مکان مقدس حضور می‌یابند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع نخبگان و دانشجویان این سخنرانی را مهم ارزیابی نمود و بیان داشت: این سخنان را باید با قران و سنت اهل بیت (ع) مقایسه کرد که تمامی آن با این زمینه‌ها پایه ریزی شده است و از بیان کسی است که، ولی و نائب امام زمان (عج) است و در تمام سخنرانی‌های مقام معظم رهبری آن نور امید بخشی که دل‌ها را آرام می‌کند احساس می‌شود.

باباییان ادامه داد: در بخش هویت این سخن که هویت هر شخص دارای سه بعد است شنیدنی بود.

به گفته امام جمعه قروه هویت ملی از هویت فردی و هویت دینی از دیگر هویت‌ها مهمتر است که موجب سعادت هر شخص خواهد شد.

وی افزود: هویت دینی عهده دار سعادت دنیا و آخرت انسان است و انسان را از مرتبه حیوانی به مقام والای انسانی می‌رساند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فراخوان رهبر معظم انقلاب از نخبگان برای تکمیل سند الگویی پیشرفت ایران در ۵۰ سال آینده اشاره نمود و گفت: ما وقتی این سند را مطالعه می‌کنیم پایه‌های محکم برای مدیریت و توسعه نظام اسلامی را در ۵۰ سال آینده مشاهده می‌کنیم

وی ادامه داد: ما نیز از نخبگان شهرستان قروه درخواست داریم که این سند را به خوبی مطالعه کنند و زوایایی که به نظر آن‌ها می‌رسد را به صورت مکتوب به ما منتقل کنند تا بتوانیم آن را به تهران ارسال کنیم و از نظرات این عزیزان استفاده شود.

باباییان در بخش پایانی سخنان خود با ابراز نگرانی مردم از تورم و گرانی بیان داشت: متاسفانه رحم و مروت نسبت به مردم توسط کسبه از بین رفته است و بسیاری در این خصوص به مردم دروغ می‌گویند.

وی ادامه داد: ما وقتی به اخبار مراجعه می‌کنیم امار خوبی را می‌بینیم، اما در واقعیت و در بازار مردم اذیت می‌شوند و ناظرین به وظایف شرعی و قانونی خود عمل نمی‌کنند.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات