امام جمعه زنجان به تدوین سند جامع تحول تمدن اسلامی در افق آینده توسط برگزیدگان و دانشمندان کشور با هدایت مقام معظم رهبری اشاره و گفت: این سند افق جامع و روشنی از آینده را در شرایط فعلی پیش‌روی ایران اسلامی قرار خواهد داد.
کد خبر: ۹۰۶۹۷۷۸
|
۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، آیت‌اله علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه شهر زنجان به قرار گرفتن در سالروز شهادت عمار یاسر اشاره و اظهار کرد: این شهید بزرگوار در نهم صفر سال 37 هجری به شهادت رسیده است.

امام جمعه زنجان به پیشرفت علم هسته‌ای کشور و دستیابی به غنی سازی 20 درصدی و نقش شهید مجید شهریاری افتخار زنجان و ایران در این پیشرفت اشاره و تصریح کرد: این پیشرفت موجب تعجب همه جهانیان شد.

وی همچنین به سالروز شهادت مصطفی خمینی فرزند رشید امام راحل اشاره کرد و افزود: شهادت این بزرگوار منجر به تسریع روند پیروزی انقلاب شد.

آیت‌اله خاتمی در ادامه به سالروز قرارداد ننگین گلستان بین ایران و روسیه اشاره کرد و گفت: این قرارداد مایه ننگ قاجاریه بود که بخش عظیمی از خاک ایران از سرزمین مادری جدا شد که نمایانگر عظمت کار فرزندان این دیار در دوره معاصر است که با وجود لشکرکشی جهانی، جانانه از ایران دفاع کردند و حتی یک وجب از خاک ایران جدا نشد و این افتخار فقط از آن جمهوری اسلامی است.

امام جمعه زنجان به تدوین سند جامع تحول تمدن اسلامی در افق آینده توسط برگزیدگان و دانشمندان کشورمان با هدایت مقام معظم رهبری اشاره و تصریح کرد: این سند افق جامع و روشنی از آینده را در شرایط فعلی که رئیس جمهور تاجر مسلک امریکا دیگران را از همکاری با ایران منع می‌کند، پیش‌روی ایران اسلامی قرار خواهد داد.

وی با بیان اینکه برنامه جامع افق اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و علمی 50 ساله آینده در دست تدوین است، ادامه داد: این برنامه توسط نخبگان حوزه‌های مختلف علمی،فرهنگی و اقتصادی تدوین می‌شود.

آیت‌اله خاتمی با تاکید بر ایستادگی 40 ساله ایران در مقابل استکبار جهانی افزود: ایران اسلامی به فضل الهی دقیقا در مقابل تصویرسازی منفی دشمن، با آینده‌ای روشن و سرافراز قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان تاکید کرد: تلاش علمی ایران زیر پرچم عدالت خواهی منجر به انحصاری‌شکنی و تحقق انواع پیشرفت‌ها خواهد شد.

ارسال نظرات