حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با تأکید بر اینکه حوزویان باید در حل معضلات اجتماعی نقش خود را ایفا کنند، گفت اگر حوزه نتواند نقش اجتماعی خود را پیدا کند، به حاشیه رانده می شود.
کد خبر: ۹۰۶۹۸۲۹
|
۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶

به گزارش  سرویس  طلاب  و روحانیون خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور در همایش 700 نفری «رهروان زینبی» حوزه علمیه خواهران یزد با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع)، مصیبت اسرای کربلا و سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع)، گفت: «کارآمدی» سند موفقیت است، هرچند دلیل موفقیت نیست و حوزه علمیه خواهران باید یک حوزه کارآمد و گره گشا باشد و با گره گشایی و وظیفه شناسی و عملی کردن آن باعث موفقیت می شود.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور تصریح کرد:«علوم ابزاری» راه را باز می کند و قدرت شما را برای تأثیرگذاری در لحظه و در میدان های خالی فراهم می کند، لذا طلاب باید بتوانند حوادث و پیامدهای جدید را در پرتو منابع دینی و با عرضه به قرآن حل کنند. نمی توان طلبه حوزه علمیه بود، ولی بگوییم در این زمینه کتاب نخوانده ام و یا به ما یاد نداده اند.

وی با تاکید بر این که حوزه های علمیه خواهران و برادران به عنوان پایگاه مقدس نظام جمهوری اسلامی، مشفقانه برای حفظ انقلاب تلاش می کنند، ابراز داشت:ما در برابر وقایعی که بر اسلام و انقلاب می گذرد، مسئولیت داریم تا مکتب زنده بماند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور بیان کرد: طلبه ای که قدرت فهم باطن حق را نداشته نباشد، نمی تواند دستگیر مردم باشد و آنها را در خانه حق بنشاند. اگر حوزه نتواند درست و انقلابی عمل کند و پیچیدگی ها را تشخیص دهد، نمی تواند نقش راهبر انقلاب اسلامی و الهام بخش جریان مقاومت در سراسر جهان را ایفا کند.

وی با بیان این که در طول تاریخ بسیاری از افراد متقی واهل علم و تحقیق بوده اند، اما ناخواسته و نادانسته در یک بازی پیچیده مهره دشمن شده اند، اظهار کرد: حوزه باید دارای اندیشه های پخته باشد و کاملا قدرت فهم انواع و اقسام طراحی ها، نقشه ها و تهدید های دشمن را داشته باشد.

مدیر حوزه های علمیه کشور با تأکید بر اینکه حوزویان باید در حل معضلات اجتماعی و مقابله با تهاجم علیه اندیشه های اسلامی نقش خود را ایفا کنند و اقدام عملی انجام دهند، افزود: اگر حوزه نتواند نقش اجتماعی خود را پیدا کند، به حاشیه رانده می شود. کلیسا تا وقتی که توانست به جامعه اروپا وحدت بدهد و مشکلات را حل کند، حاکمیت داشت، ولی به مرور زمان رسالت و هدف خود را گم کرد و از کارآمدی افتاد.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور، تاریخ را درس بزرگی برای همه طلاب دانست و فراگیری آن را برای دستیابی به زوایای پنهان تاریخ و پیاده سازی تجربیات هزارساله در رفتار توصیه کرد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران در ادامه با ابراز تأسف از اینکه برخی افراد هدف از تأسیس حوزه های علمیه خواهران را انتخاب همسر و مادر خوب برای فرزندان و یا تنها جایگزینی بانوان طلبه به جای بانوان جلسه ای در مجالس خانگی می پندارند، اما این سقف پایینی است و بانوان طلبه باید سقف بلندی برای خود بسازند، گفت: به نقش های اجتماعی وارد شوید، چرا که مسئولیت ماست و اگر وظیفه خود را نشناسیم و به آن عمل نکنیم، انقلاب و نظام ضربه خواهد خورد. لذا باید برای ایفای نقش در منظومه انقلاب، خود و حوزه را مسئول بدانیم.

وی تصریح کرد: امروز از حوزه های علمیه انتظارات بزرگی می رود و باید برای افق1444 به دستور رهبر معظم انقلاب، یک طراحی بالنده داشته باشیم

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور خطاب به بانوان طلبه اظهار کرد: حوزه محل تربیت فرد به عنوان فرد نیست، بلکه شما در خدمت ارشاد دیگران و ادامه راه رسولان هستید و باید نقش های خود را پیامبرانه، فاطمی گونه، زینب گونه انتخاب کنید.

مدیر حوزه های علمیه کشور به سابقه حوزه یزد نیز اشاره کرد و گفت: حوزه یزد شخصیت های بزرگی را تحویل جهان اسلام داده است و امیدواریم حوزه علمیه خواهران یزد هم بتواند دارالعلم و دارالایمان را گسترش دهد و مراقب باشد، لطمه نبیند.

وی در پایان بیان کرد: آسیب های اجتماعی مثل طلاق در یزد مطرح نبود و الان مطرح شده است و اگر بیگانگان در این فرهنگ وارد می شوند باید رنگ شما را بگیرند، هرچند متأسفانه ایرانیان در خارج از کشور به سرعت هضم فرهنگ بیگانه می شوند. چرا با این همه ظرفیت ما نتوانیم آنان را هضم فرهنگ و گفتمان خود بکنیم؟

بر پایه این گزارش، همایش رهروان زینبی با حضور 700 نفر از طلاب 22 مدرسه علمیه استان یزد از سطوح تحصیلی دو، سه و چهار(کارشناسی، ارشد ودکترا) و جمعی از مدیران و اساتید حوزه خواهران و مسئولان استان به میزبانی دانشکده حضرت رقیه(س) یزد برگزار شد.

ارسال نظرات