در یادواره سردار شهید ولی فتح مرادی مطرح شد؛

دشمن به دنبال کمرنگ کردن ارزش شهدا در جامعه است

امام جمعه شهرستان ایرانشهر گفت: تمام نابسامانی ها و مشکلات امروز کشور بخاطر این است که بعضی از مسئولین شهدا را فراموش کرده اند و سیر و سلوک شهیدان را کنار گذاشته اند.
کد خبر: ۹۰۶۹۹۰۹
|
۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰

به گزارش خبرنگار بسیج از ایرانشهر؛ یادواره سردار شهید، ولی فتح مرادی با حضور فرمانده سپاه شهرستان ایرانشهر و جمعی از مسئولین شهرستانی، علما و روحانیون، سران طوایف و معتمدان، بسیجیان شیعه وسنی، اقشار مختلف مردم، خانواده‌های معظم شهدا در مسجد آل رسول(ص) ایرانشهر برگزار شد.

سرهنگ پاسدار حسین پودینه، فرمانده سپاه شهرستان ایرانشهر در این مراسم با گرامداشت یاد و خاطره شهدا بویژه شهیدولی فتح مرادی گفت: تغییر ارزش‌ها در جامعه یکی از اهداف و راهبرد‌های دشمن است.

وی با تاکید بر این مطلب که زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدای مهمترین ارزش گرانبهایی است که از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون عامل پیشرفت و حفظ معنویت در جامعه ما بوده افزود: امروز بجای استفاده از تمثال‌های شهدا در جامعه، تبلیغات مسائل اقتصادی جایگزین شده که این تاثیر مستقیمی در ارزش‌های شهدا دارد و باعث کمرنگ شدن این ارزش‌ها در بین آحاد مردم شده است.

حجت الاسلام سید شجاع الدین ابطحی، امام جمعه شهرستان ایرانشهر نیز در این مراسم گفت: مجلس شهدا، مجلس کسانی است که زنده اند و یاد و خاطره آن‌ها می‌تواند حیات بخش جامعه باشد.

وی افزود: مردگی جامعه زمانی پیش می‌آید که یاد شهیدان به فراموشی سپرده شود، مرام شهیدان کنار گذاشته شود و به سیره شهیدان عمل نشود که چنین جامعه‌ای حقش مرگ است.

ابطحی بیان کرد: یادواره شهدا یعنی دست گذاشتن روی سینه شهدا، شهیدان همگی زاهد بودند یعنی به دنیا و تعلقات آن دلبستگی نداشتند. تمام نابسامانی‌ها و مشکلات امروز کشور بخاطر این است که بعضی از مسئولین شهدا را فراموش کرده اند و سیر و سلوک شهیدان را کنار گذاشته اند و بر عهد و پیمان با امامشان باقی نمانده اند.

حجت الاسلام ابطحی در پایان خاطر نشان کرد: آفت مملکت ما از فراموش کردن یاد شهیدان است، شهیدان ساده زیست بودند و اهل تجمل و تفاخر نبودند، همچنین که حضرت امام(ره) بالاترین آفت را برای انقلاب اسلامی ایران این میدانست که کسانی مسئولیت را بدست بگیرند که از طبقه مستضعف جامعه نباشند و از مرفهین جامعه باشند.

همچنین در پایان مراسم از خانواده معظم شهیدان، ولی فتح مرادی، مجید اربابی، پیربخش عبداللهی، رئیس محمد سابک زهی و نور محمد سنجرزهی تقدیر به عمل آمد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار