خبرهای داغ:
سعید جلیلی علم را عامل اصلی پیشرفت و اقتدار هر ملت و قومی دانست و از شرکت های دانش بنیان، تلاش و همت مضاعف و دوری از ناامیدی را خواستار شد.
کد خبر: ۹۰۶۹۹۱۵
|
۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی از سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری و پردیس شرکتهای دانش بنیان بازدید نمود. در جلسه ای که با حضور وی در محل پردیس شرکت های دانش بنیان برگزار گردید، مسئولین شرکت های دانش بنیان حضور یافتند.
 
سعید جلیلی علم را عامل اصلی پیشرفت و اقتدار هر ملت و قومی دانست و از شرکت های دانش بنیان، تلاش و همت مضاعف و دوری از ناامیدی را خواستار شد.
 
سعید جلیلی در این جلسه بیان کرد: تفاوت برخی کشورهای غربی با سایر کشورها در استفاده از دانش است. قدرتی که امروز غرب ها پیدا کردند و بدان وسیله زورگویی می کنند بخاطر دانش و علم آنان است. دشمن به این موضوع واقف بوده و سعی دارد تا با تحریم محصولات مختلف ما را تحت فشار قرار دهد. ما باید با روش خودشان به مقابله بپردازیم و اهرم فشار را از آنان بگیریم. برای تحقق یافتن این امر، باید علم و دانش خود را افزایش دهیم؛ چرا که علم قدرت می آفریند.

نماینده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در شورای عالی امنیت ملی با اعلام اینکه در موضوع برجام و توافق هسته ای این حقیقت به وضوح ثابت شد افزود: دشمن می دانست در زمینه علم و دانش هسته ای کشور ایران پیشرفت نموده، لذا بر آن شد تا جلوی پیشرفت ما را بگیرد. بنابراین در برجام جلوی پیشرفت کار دانشمندان هسته ای ما را گرفت. در سال 87 پای میز مذاکره آمدند و گفتند چرا غنی سازی اتمی را باید ایران انجام دهد؟ بعد گفتند چرا 20 درصد؟ چرا 3 درصد؟

وی ادامه داد: این علم است که تولید قدرت می کند و مراکز علمی به عنوان پایه های قدرت کشور محسوب می شوند. شرکت های دانش بنیان منبع ایجاد این قدرت هستند که باید مورد توجه و حمایت قرار گیرند. باید به دنبال حل مشکلات کشور بود و نیازها را شناسایی کرد و به تولید محصولات مورد نیاز پرداخت. تولید بنزین در ایران از این قبیل است که اکنون محقق شده است.

جلیلی با اشاره به اینکه علم علاوه بر رفاه، قدرت می آورد، گفت:  کار علمی را فقط از زوایه شرکت دانش بنیان نگاه نکنید. این را منبع قدرت بدانید. هر چه به مرز دانش نزدیکتر می شوید، با شتاب بیشتری در عرصه قدرت جهانی حرکت می کنید. راه میانبر به این مسیر پر قدرت، بومی کردن دانش است. برای تولید و کاربردی نمودن دانش باید هم به گذشته توجه نمود تا کمبودها و خطاها را جبران کرد و هم به آینده نظر داشت تا حرف جدیدی برای گفتن داشته باشیم.

وی از اینکه امروزه از ظرفیت خوبی در زمینه نیروی انسانی جوان و نخبه برخوردار هستیم ابراز امیدواری و خاطر نشان کرد: این ظرفیت در شرکت های دانش بنیان فعالیت می کنند، این شرکت ها باید از طریق ارتباط با یکدیگر و برطرف کردن نیازهای یکدیگر به قله برسند.

نماینده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در شورای عالی امنیت ملی در زمینه پیشرفت موشکی ایران توضیح داد: در حال حاضر دشمن آگاه است که چرا ایران موشک 2000 برد دارد و از این دستاورد بیمناک است چون پیشرفت علمی ایران را می بیند. هر یک از این شرکت های دانش بنیان به تنهایی مظهر و منبع قدرت هستند و برای دشمن خطر محسوب می شوند. این قدرت علمی بود که دشمن را پای میز مذاکره آورد.

وی در ادامه سخنان خویش از هربه جدید دشمن پرده برداشته و یادآور شد: موضوعی که در این زمان مورد توجه دشمن قرار گرفته، بحث کمبود آب ایران است و سعی می کند به طرق مختلف ما را تحت فشار قرار دهد. برای حل بحران آب در عرصه های مختلف کشاورزی، صنعت، تجارت و ... دانشمندان در همین شرکتهای دانش بنیان در حال فعالیت هستند و ان شاالله به زودی راهکارهای مناسب ارائه شده و دشمن ناکام خواهد ماند. هیچ شرکتی در مجموعه شرکت های دانش بنیان کار خود را کوچک و کم مقدار نشمارد و سعی کند تلاش و همت خود را روزافزون نماید.

گفتنی است وی پس از پایان این جلسه از مرکز رشد و خلاقیت بسیج و محصولات اختراع شده در مرکز رشد و مراحل بارورسازی ابرها بازدید نمود سپس با حضور در پردیس شرکتهای دانش بنیان از نزدیک با روند فعالیت شرکتهای مختلف آشنا شد.

 

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری علم و فناوری

ارسال نظرات
پر بیننده ها