در رشته دعاخوانی چهل و یکیمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، رتبه سوم از آن استان آذربایجان غربی شد.
کد خبر: ۹۰۶۹۹۳۰
|
۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷

حجت‌الاسلام والمسلمین علی عرب، نفر سوم رشته دعاخوانی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در اراک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی بیان کرد: متولد ۱۵ آبان ۱۳۶۹ در خوی بوده و در حال اتمام سطح ۳ حوزه علمیه هستم و برای نخستین بار در این سری از مسابقات شرکت کرده و موفق به کسب رتبه سوم در بخش دعاخوانی شدم.

وی با بیان اینکه از سال‌های گذشته در خوی در برنامه‌های فرهنگی ـ تبلیغی شرکت می‌کردم، خاطرنشان کرد: دعا از زمینه‌های مهم برای تقویت معارف دینی بوده و بسیاری از معارف دین نیز از سوی ائمه به‌خصوص امام‌ سجاد(ع) از طریق دعا به مردم آموزش داده شده‌ است.

‌عرب ادامه داد: دعا علاوه بر اینکه فرصتی برای خلوت با خداوند متعال است، وسیله‌ای برای آموزش و یادگیری مفاهیم و معارف دینی بوده و با همین علاقه که از آغاز دوران طلبگی نسبت به دعاخوانی داشتم، به این رشته قدم گذاشتم.

وی درخصوص سطح مسابقات سراسری قرآن کریم و میزبانی اراک افزود: سطح مسابقات در بخش کشوری بسیار خوب بود و در بخش دعاخوانی نیز نمرات رقابت‌کنندگان بسیار به هم نزدیک بوده و داوری در این بخش را پیچیده‌تر کرده‌ بود.

‌عرب بااشاره به اینکه از بخش‌های پنجگانه داوری در دعاخوانی در دو قسمت صوت و لحن داور دعاخوان نداشتیم، افزود تمامی داوران حاضر در این مسابقات صرفاً داوران قرآنی بودند که با توجه به تفاوت رشته‌های دعاخوانی و قرآن، یک استاد دعاخوان به خوبی می‌توانست در زمینه صوت و لحن داوری کند.

انتهای پیام

ارسال نظرات