خبرهای داغ:
معاون رئیس جمهور از نهایی شدن همسان‌سازی حقوق و مزایای کارمندان رسمی و قراردادی خبرداد و گفت: این لایحه اکنون در کمیسیون اجتماعی مجلس است و در صورت بررسی و تصویب، اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۹۰۶۹۹۹۸
|
۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، جمشید انصاری صبح امروز در جلسه شورای اداری استان گیلان در رشت با اشاره به برنامه دوم اصلاح نظام اداری کشور و ابلاغ آن به دستگاه های اجرایی اظهار کرد: ابلاغیه کنونی جمع بندی برنامه نخست بوده و امیدواریم تحولاتی را در امر اداری و استخدامی ایجاد کند.

وی موثر بودن برنامه‌های اصلاحی را تغییر و افزایش خدمات اداری دانست و افزود: دولت در تلاش است تا مجموعه خدمات خود را متناسب با شایستگی به مردم ارائه کند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با تأکید بر ارتقای کیفیت خدمات دولتی گفت: دولت با ابلاغ برنامه‌های اصلاحی در صدد افزایش و ارتقای خدمات دولتی به مردم است.

انصاری با اشاره به تدوین برنامه اصلاحی با رویکرد کاهش هزینه بیان کرد: دولت با اصلاح نظام اداری در تلاش است تا با تأمین و افزایش سطح رضایت‌مندی مردم هزینه ارائه خدمات را کاهش دهد.

وی با اشاره به مرحله دوم اصلاح نظام اداری و افزودن دو برنامه به هشت محور اصلاحی در برنامه اول تصریح کرد: صیانت از حقوق شهروندان و الکترونیکی کردن خدمات و فعالیت‌های دولت و توسعه آن در کنار استقرار میز خدمت از مهمترین برنامه‌هایی است که در برنامه دوم اصلاح نظام اداری کشور مد نظر قرار گرفته است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به اصل صیانت از حقوق شهروندی گفت: دستگاه‌های اجرایی اساسا برای احقاق حقوق مردم ایجاد شده‌اند و هرگونه سیاست اتخاذ شد ضد آن با سیاست‌های دولت در تناقض است.

انصاری از تدوین برنامه سومی در نظام اداری کشور خبر داد و افزود: جلوگیری از فساد و برخورد با فساد از جمله برنامه‌هایی است که نظام امور اداری دولت در راستای آن استقرار یافته است.

وی با اشاره به پیش‌بینی برنامه‌هایی برای جلوگیری از بروز تخلف بیان کرد: در شورای هدایت و برنامه‌ریزی نظام اداری برنامه‌هایی تدوین شده تا تخلفات کاهش پیدا کند.

معاون رئیس جمهور با تأکید بر بهسازی و کیفی‌سازی نیروی انسانی در کشور گفت: میلیون‌ها نفر از نیروی انسانی در کشور در دستگاه‌های خدماتی و اجرایی دولت خدمت می‌کنند که کیفی‌سازی این نیروها یک اصل قابل توجه است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با رد بی‌انگیزگی و بی‌کیفیتی نیروهای دولتی تصریح کرد: بنا بر آمار ارائه شده استانی ۷۱ درصد نیروهای اجرایی و خدماتی گیلان از تحصیلات دانشگاهی برخوردارند و این میزان از نیروهای زبده بیانگر چابکی نیروهای انسانی اداری است.

انصاری با بیان اینکه ۳۲۰ هزار میلیارد تومان از منابع کشور صرف هزینه‌های جاری و غیر عمرانی می‌شود گفت: با اینکه همه اذعان بر فربگی دولت دارند اما برخی ها  تأکید می‌کنند تا دولت بیشتر نیرو جذب کند در حالی‌که دولت توانایی و کشش جذب نیرو بیشتر را ندارد.

وی با بیان اینکه دولت با اضافه کردن نیروی بیشتر موافق کار کردن دستگاه‌ها نیست افزود: دولت در پی  بکارگیری نیروهای موجود در دستگاه‌ها برای تحقق برنامه‌های از پیش تعیین شده است و با اعتقاد به سیاست هرچه‌ قدر پول بدهید و آش بخورید با توجه به شرایط کنونی راه به جایی نخواهید برد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور از نهایی شدن همسان سازی حقوق و مزایا کارمندان رسمی و قراردادی خبر داد و گفت: این لایحه اکنون در کمیسیون اجتماعی مجلس است و در صورت بررسی و تصویب اجرایی می‌شود.

انصاری با اشاره به راه اندازی سامانه ثبت و حقوق مزایا بیان کرد: این سامانه اکنون شفافیت را در نوع پرداخت‌ها را در بررسی داشته و با بررسی‌های بیشتر می‌توان نظام پرداخت را متعادل‌تر کرد.

وی با بیان اینکه بسته حمایتی دولت آبان ماه اجرایی می‌شود گفت: ارائه بسته حمایتی دولت به مردم به شب عید نمی‌کشد و طبق برنامه در آبان ماه به مردم ارائه خواهد شد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه درصد کارمندان دولت در استان‌ها به نسبت جمعیت رابطه عکس دارد گفت: ایلام با داشتن یک درصد جمعیت ۱.۱ دهم کارمندان دولت و گیلان با سه درصد جمعیت بیشترین سهم کارمندی را به خود اختصاص داده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها