خبرهای داغ:
ششمین نمایشگاه نوآوری وفناوری ربع رشیدی (رینوتکس ۲۰۱۸ )، با حضور فناوران و سرمایه‌ گذاران از استان ‌های مختلف کشور در ۱۷ زون تخصصی فناوری از۱۰ الی ۱۴ آبان ماه در نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود.
کد خبر: ۹۰۷۰۰۰۸
|
۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹
 نمایشگاه ربع رشیدی از ۱۰ آبان ماه، با ۱۷ زون تخصصی، آغاز به کار می کند
 به گزارش خبرنگار بسیج علمی از استان آذربایجان شرقی، ششمین نمایشگاه نوآوری وفناوری ربع رشیدی (رینوتکس 2018 )، با حضور فناوران و سرمایه‌ گذاران از استان ‌های مختلف کشور در 17 زون تخصصی فناوری از10 الی 14 آبان ماه در نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود.

 نمایشگاه امسال نیز مانند سال‌های قبل در چهار بخش ایده‌های فناورانه، توسعه و تجاری‌سازی فناوری، فروش محصولات دانش‌بنیان و نیز نیازمندی‌های فناورانه برگزار می‌شود.

 معرفی توانمندی‌های داخلی، شرط صادرات است

علاوه بر فناوران و سرمایه گذاران ایرانی، از کشورهای چین، ترکیه و سوئیس نیز در این نمایشگاه حضور خواهند یافت و برگزاری متداوم و سالانه این نمایشگاه از سال 1393، پس از حدود 15 سال تعطیلی نوید اتفاقات بهتر در را برای جامعه فناور و سرمایه گذار کشور را می دهد و در صورت معرفی توانمندی‌های داخلی امکانی فراهم است که ارتباط بهتری با کشورهای دیگر برای صادرات داشته باشیم.

 در دوره‌های گذشته حدود 7 تا 14 درصد افرادی که در این رویداد حضور داشتند توانستند فناوری خود را تجاری کردهیا بازار خود را توسعه دهند که این رقم با متوسط موفقیت در دیگر نقاط دنیا همخوانی دارد و به همین جهت، این نمایشگاه در این سال ها محل تعامل فناوری های بروز بوده و فرصت های زیادی را برای تبادل فناوری و پژوهش فراهم ساخته است.

  بیشتر شدن صادرات محصولات دانش بنیان، جذب سرمایه گذار، تجاری سازی فناوری، ایجاد ارتباط بین دانشگاهیان و فناوران با بخشهای مختلف اقتصادی و اجرایی، گسترش همکاری های فناورانه منطقه ای، ملی و بین المللی در همین راستا بوده است.

 تقسیم بندی نمایشگاه، به ۱۷ زون تخصصی

تقسیم‌بندی بر اساس زون‌های تخصصی، بدون در نظر گرفتن تقسیم‌بندی دانشگاهی و یا پارک‌های علم و فناوری از ویژگی های جشنواره ربع رشیدی نسبت به دیگر رویدادهای مشابه می باشد که هر زون موضوعات مخصوص به خود را شامل می شود

 از جمله این زون ها می توان به زون نوآوری و فناوری صنایع خودرو، قطعه‌سازی و ماشین‌سازی، نوآوری و فناوری اطلاعات و ارتباطات، نوآوری و فناوری صنایع غذایی، دارویی، بهداشتی و آرایشی، نوآوری و فناوری مواد پیشرفته، کامپوزیت و مصالح ساختمانی و راه‌سازی، نوآوری و فناوری نرم و هویت‌ساز، فعالیت‌های پژوهشی و فناورانه دانش‌آموزی، صنابع دفاعی، تکنولوژی‌های آموزشی و مهارتی، شهر هوشمند، نوآوری و فناوری کشاورزی و زیستی، نوآوری و فناوری انرژی، نوآوری و فناوری نفت، گاز و پتروشیمی، نوآوری و فناوری صنایع نساجی و پوشاک، نوآوری و فناوری آب، نوآوری و فناوری مهندسی پزشکی، علوم شناختی و همگرا، نوآوری و فناوری نانو، نوآوری و فناوری ارتباطات، الکترونیک و میکروالکترونیک اشاره کرد.

  اضافه شدن زون های تخصصی شهر هوشمند و نیازهای فناورانه حوزه دفاعی

هدف اصلی از این زون ها ایجاد شبکه‌ای میان فعالیت حوزه مربوطه به‌منظور شناسایی و همکاری مشترک و رصد راحت موضوع موردنظر متقاضیان و مشتریان بالقوه و بالفعل فناوری است که در نمایشگاه امسال، زون های تخصصی شهر هوشمند و نیازهای فناورانه حوزه دفاعی نیز اضافه شده اند.

 امسال نمایشگاه‌های با رویکرد موضوعیت بهتری پیدا خواهند کرد چرا که وجود تحریم‌ها و مشکلات خارجی، فعالین عرصه نوآوری و فناوری را مجاب کرده است که با روی آوردن به محصولات تولید داخل کسب و کار پایدارتری داشته باشند و موجب رونق استقبال از تولیدات داخل شوند.

 

ارسال نظرات