مسئول مرکز اسلامی هوستون در ایالت تگزاس آمریکا
مسئول مرکز اسلامی هوستون در ایالت تگزاس آمریکا گفت: منابع شناخت تشیع، قرآن مجید، سنت و شناخت اهل‌بیت (ع) است.
کد خبر: ۹۰۷۰۰۳۹
|
۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۲

 

 به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر بدیعی مسئول مرکز اسلامی هوستون در ایالت تگزاس آمریکا در کلاس شیعه شناسی که به همت مدرسه علمیه بنت الرسول (س) شهرستان الشتر برگزار شد، در بین طلاب خواهر این مدرسه علمیه اظهار داشت: اسلام دارای چهار بخش اخلاق، اعتقادات، عبادات و احکام است و عشق به اهل‌بیت (ع) جزء آموزه‌های شیعه است.

وی با اشاره به آغاز تشیع در زمان پیامبر اکرم (ص) گفت: شیعه کسی است که از حضرت علی (ع) و اهل‌بیت ایشان تبعیت کند، آغاز تشیع در زمان حضور پیامبر اکرم و توسط خود پیامبر (ص) ابلاغ شد و نخستین شیعیان اهل‌بیت پیامبر (ص) حضرت علی (ع)، حضرت خدیجه (س)، عبدالله بن عباس، عبدالرحمان بن عباس، عون بن جعفر، محمد بن جعفر، عقیل بن ابی‌طالب و....) و صحابه پیامبر (سلمان، مقداد، ابوذر، عمار، ابو ایوب انصاری و...) بودند.

بدیعی با توجه به اینکه شیعه در ایران همزمان با هجرت امام رضا (ع) به ایران بوده خاطرنشان کرد: اولین سرزمین‌های شیعه؛ حجاز، شام (سوریه، اردن، لبنان)، کوفه، مصر و یمن بوده و تشیع در ایران همزمان با هجرت امام رضا (ع) در قرن دوم به ایران و حکومت آل‌بویه در قرن چهارم رواج یافته و دوران طلایی شیعه در ایران از قرن ۹ تا ۱۴ هجری است که در زمان صفویه (شاه اسماعیل صفوی) مذهب تشیع رسمی شد.

مسئول مرکز اسلامی هوستون در ایالت تگزاس آمریکا بیان کرد: کل آمار یهودیان ۲۵ میلیون نفر است که ۲۰ میلیون در اسرائیل، ۴ میلیون در آمریکا و یک‌میلیون در سراسر دنیا پراکنده و صد هزار نفر از آن‌ها در ایران سکونت دارند.

وی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین بنگاه‌های خبری و اقتصادی متعلق به یهودیان است افزود: مهم‌ترین بنگاه‌های خبری دنیا متعلق به یهودیان ازجمله cnn، BBC،Fax news می‌باشند و بیشترین بخش‌های اقتصادی اروپا و آمریکا در دست یهودیان بوده است.

بدیعی با اشاره به رشد اسلام در آمریکا گفت: اسلام با سرعت در آمریکا رشد می‌کند و روزبه‌روز موقعیت اجتماعی مسلمان غرب بیشتر شده و آمار نومسلمانان و نیز مراکز اسلامی در آمریکا رو به ازدیاد است.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات