قائم‌مقام صداوسیما چندی پیش اعلام کرده بود که فیلمنامه حادثه کربلا در حال نگارش است و سیمافیلم طی خبری از پایان نگارش «ماه و غزل» که حادثه بعد از عاشورا را به زودی جلوی دوربین می‌برد.
کد خبر: ۹۰۷۰۰۹۸
|
۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج،  یکی از کارهایی که جزو جدی‌ترین آثار دینی الف ویژه تلویزیون محسوب می‌شود و فیلمنامه‌ آن نیز آماده شده حادثه کربلاست. اما هنوز کارگردان و عوامل آن مشخص نشده اما به زودی مقدمات آن برای پیش‌تولید فراهم می‌شود. مطمئناً این پروژه هم نیازمند هزینه‌های هنگفتی است که مثل دو اثر «سلمان فارسی» و «موسی(ع)» هر روز در رسانه‌ها می‌گویند به پیش‌تولید می‌رسد یا جلوی ساخت آن‌ها گرفته شده است مشکلات کمبود اعتبارات دارند. چرا که متأسفانه آثار و تولیدات فاخر اعتبارات و سرمایه‌گذاری نمی‌شود. این بخشی از گفتگوی تسنیم با حجت‌الاسلام موسوی‌مقدم قائم مقام سازمان صداوسیما بود که چندی پیش منتشر شد. اکنون سیمافیلم از پایان نگارش متن سریال ده قسمتی الف تلویزیون که به قیام عاشورا می‌پردازد به زودی با تأمین منابع مالی و تجهیزاتی، جلوی دوربین می‌رود.

مجموعه تلویزیونی «ماه و غزل» به تهیه کنندگی محسن علی اکبری در پایان مرحله نگارش متن قرار دارد.این داستان در ده قسمت روایت می‌شود و نگارش هشت قسمت آن به اتمام رسیده است. پس از بازنویسی فیلمنامه و در صورت برآورد تولید، سال 98 این پروژه کلید خواهد خورد. این مجموعه تلویزیونی با موضوع قیام عاشورا و مناسب پخش در ایام محرم است که در ده قسمت روایت می‌شود. تاکنون نگارش هشت قسمت آن به قلم سید سعید رحمانی به اتمام رسیده است. این داستان در مقطع زمانی دو سال بعد از واقعه عاشورا و پیش از قیام مختار روایت خواهد شد. دورانی که گفته می‌شود بیشترین جنایات بنی‌امیه در این زمان رخ داده که به «قیام حره» معروف است. به گفته نویسنده مجموعه، بستر قصه «ماه و غزل» این قیام است.

این مجموعه یک پروژه سطح الف است که برای نگارش آن چندین ماه کار تحقیقی انجام شده و علاوه بر منابع شیعی از منابع اهل سنت هم بهره‌برداری شده و نویسنده در نگارش «ماه و غزل» تلاش کرده بر اشتراکات تاکید ویژه داشته باشد. قرار است به زودی این پروژه با تأمین منابع مالی و تجهیزاتی جلوی دوربین برود.  محسن علی اکبری تهیه کننده با سابقه سینما و تهیه کننده مجموعه های تاریخی و مذهبی «اصحاب کهف» و «مریم مقدس» این مجموعه را تهیه می‌کند و رایزنی‌ها برای انتخاب کارگردان ادامه دارد.

ارسال نظرات