خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌‌شرقی:

نمایشگاه کتاب بسترساز رشد فرهنگی جامعه/ کتاب؛ معجزه پیامبر اسلام

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در آیین افتتاح شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز، برگزاری نمایشگاه کتاب را برای بسترسازی رشد فرهنگی در جامعه ضروری عنوان کرد.
کد خبر: ۹۰۷۰۱۲۹
|
۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب می‌تواند موجب بسترسازی برای ارتقای فرهنگ مطالعه شود و شایسته است که پس از برگزاری این نمایشگاه نیز نسبت به ایجاد هر چه بیشتر مراکز کتابخوانی اهتمام ویژه‌ای انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه کتاب و کتابخوانی از مهم‌ترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ محسوب می شود، افزود: مقام معظم رهبری به انس با کتاب در میان تمام اقشار جامعه، به ویژه جوانان تاکید ویژه‌ای دارند.

حجت الاسلام  آل‌هاشم در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: کتاب مهم‌ترین عامل صیانت و پاسداری از اندیشه‌های دانشمندان است.

وی اضافه کرد: اهمیت کتاب در دین مبین اسلام به حدی است که معجزه پیامبر اسلام از نوع کتاب است و اولین آیات قرآنی که به پیامبر وحی شده، با محوریت خواندن بوده است.

حجت الاسلام  آل هاشم تاکید کرد: خداوند در قرآن به قلم و آنچه که می‌نویسد، قسم یاد کرده و در روایات اسلامی نیز به تاثیر کتاب و کتابخوانی برای حفظ و انتقال ذخایر فرهنگی تاکید شده است.
وی در پایان گفت: بررسی آماری محتوای قرآن نشان می‌دهد که به واژه کتاب ٢٥٥ بار، واژه علم ٥٨٢ بار، واژه قلم دو بار و واژه اقرا سه بار تاکید شده است و به همین دلیل مطالعه، کتابخوانی و تحصیل علم از فرائض دین مبین اسلام به شمار می رود.

شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز و ششمین نمایشگاه نشر دیجیتال از ٢٩ مهر تا چهارم آبان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تبریز برگزار می شود و علاقمندان می توانند هر روزه از ساعت ١٠ تا ٢٠ از این نمایشگاه دیدن کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها