سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان در گفتگو با خبرگزاری بسیج خدمت رسانی مطلوب سپاه قدس گیلان را به زائرین اربعین حسینی جمهوری آذربایجان و حوزه قفقاز مطرح کرد.
کد خبر: ۹۰۷۰۱۳۵
|
۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان در گفتگو با خبرگزاری بسیج خدمت رسانی مطلوب سپاه قدس گیلان را به زائرین اربعین حسینی جمهوری آذربایجان و حوزه قفقاز مطرح کرد.
سردار محمد عبدالله پور با اشاره به حضور زائرین آذربایجانی در استان گیلان گفت: سپاه قدس گیلان برای سومین سال پیاپی با همکاری سازمان ها، ادارات و نهادهای استان اقدام به خدمت رسانی به زائرین امام حسین(ع) از جمهوری آذربایجان و حوزه قفقاز نموده است.
فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به آمار زائرین اربعین حسینی اظهار کرد:در پی میزبانی شایسته گیلانی ها آمار زائرین غیر ایرانی که وارد استان می شوند هر سال افزایش پیدا می کند به گونه ای که در سال ۹۵ حدود ۶ هزار زائر وارد گیلان شدند و در سال بعد آمار این زوار به ۱۰ هزار نفر رسید و پیش بینی می شود امسال این زوار به ۱۳ هزار نفر برسند.
وی افزود: سپاه قدس گیلان برای پذیرایی و پشتیبانی از زائرین با ۱۵ معاونت وارد شده است و همچنین یک ستاد هماهنگی با حضور مدیران ادارات و نهاد های استان از جمله استانداری، فرمانداری ها، سازمان اوقاف، صدا وسیما، حج و زیارت، کمیته امداد، ستاد بازسازی عتبات عالیات و ...تشکیل داده است و علاوه بر این در خود آستارا نیز با محوریت سپاه و فرمانداری آن شهرستان اقدام به تشکیل ستاد شهرستانی شده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان در ادامه بیان داشت: چهار موکب بزرگ توسط سپاه قدس گیلان در پایانه مرزی، امام زاده قاسم آستارا، امامزاده هاشم بخش سنگر و در شهر لوشان برای خدمات رسانی به این زوار برپاشده است.
وی متذکر شد: این موکب ها متشکل از محل اسکان، پذیرائی، درمان و بحث مبلغین با سه زبان ترکی استانبولی، لاتین و همچنین روسی می باشد.
وی در رابطه با خدمات رسانی به زوار یادآور شد: امسال سپاه مبلغی بالغ بر ۲۰۰ میلیون ریال جهت اقلام داروئی در نظر گرفته است و بیش از ۲ هزار تخته پتو در اختیار موکب ها قرار داده است و نزدیک به ۳ هزار پخت جهت پذیرایی برای سه وعده در روز در نظر گرفته شده است.
سردار عبدالله پور با اشاره به خدمات دیگر به زائرین حسینی تاکید کرد: از جمله خدمات دیگر به زائرین فعالیت های فرهنگی با چاپ و توزیع بروشور منطبق با گفتمان انقلاب اسلامی، هماهنگی برای بیمه اتوبوس هایی که از خارج وارد کشور می شوند،هماهنگی با صرافان جهت خدمات ارزی به زائرین، خدمات اینترنتی به زائرین با اهدای سیم کارت های مورد نیاز به زائرین با همکاری مخابرات و نهاد های دیگر مهیا شده و امیدواریم که میزبانی شایسته از زائرین اربعین حوزه قفقاز و جمهوری آذربایجان داشته باشیم.
وی در پایان خاطر نشان کرد: مردم منطقه صمیمانه از موکب های برپاشده در آستارا جهت پذیرائی از زائرین پشتیبانی می کنند و شور و شوقی وصف ناپذیر جهت پذیرائی از زائرین جمهوری آذربایجان و زائرین حوزه قفقاز ایجاد شده است.

ارسال نظرات