خبرهای داغ:
معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شاهرود:

گروه‌های آموزشی کارگاه خرد جمعی/وظیفه روزآمدی و به روز شدن نظام آموزشی بر عهده سرگروه‌های آموزشی

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شاهرود با بیان اینکه گروه‌های آموزشی"کارگاه خرد جمعی" است گفت: وظیفه "روزآمدی" و به روز شدن نظام آموزشی بر عهده سرگروه‌های آموزشی نهاده شده است.
کد خبر: ۹۰۷۰۱۷۳
|
۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۴
به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شاهرود؛ سید محمد موسوی در اولین نشست سرگروه‌های آموزشی شرق استان با حضور معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان، سرگروه‌های آموزشی دوره ابتدایی شهرستان‌های شاهرود، میامی و مناطق بسطام و بیارجمند در سالن همایش خوارزمی شاهرود با اشاره به نقش گروه‌های آموزشی در "روزآمدی" و به روز شدن نظام آموزشی، گفت: گروه‌های آموزشی " کارگاه خردجمعی"‌است که معلمان را در انجام بهتر وظایف خود و همگام شدن آن‌ها با تغییرات کتب درسی، شیوه‌های نوین تدریس و تبیین نگاه نو اندیشمندان به مبحث تعلیم و تربیت یاری می‌رسانند.
وی کاهش مشارکت معلمان در اصلاح نظام تعلیم و تربیت را به عنوان یکی از آسیب‌های موجود معرفی کرد که سرگروه‌های آموزشی می‌توانند با تعامل سازنده با آموزگاران، انگیزه و باور آنان را در همراه شدن با تغییرات بنیادین و نگرش‌های نوین و اثر بخشی در حوزه تعلیم و تربیت بازگردانند.
معاون مدیر کل آموزش و پرورش استان؛ با تأکید بر حمایت از طرح‌های وزارت، هدف از این اصلاحات در آموزش دوره ابتدایی را کاهش بار روانی دانش آموزان و برآورده ساختن نیاز‌های روانی دانش آموزان عنوان کرده و گفت: باید در مسیری قرار داشته باشیم که تأثیرکتاب‌های درسی و محتوای آموزشی را در رفتار دانش آموزان ببینیم و نه در کمیت کارنامه درسی آنان.
موسوی با انتقاد از نقش کتاب‌های کمک درسی در آموزش کودکان افزود: چرا باید کتاب‌های کمک آموزشی محور فعالیت‌ها درکلاس قرارگیرد، ما نیاز داریم تا نگاه معلم را به شیوه‌های نوین آموزشی، تکالیف، مهارت محوری و ... اصلاح کنیم، هم اکنون این هدایت گری و راهبری آموزشی بر عهده سرگروه‌های آموزشی است.
میترا حدادی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان نیز در سخنان خود خطاب به سرگروه‌های آموزشی شرق استان گفت: معلمین امانت داران مهم‌ترین سرمایه‌های کشور هستند.
وی با تأکید بر اینکه از آنجا که شخصیت هر فرد از کودکی و در دوره پیش دبستانی و ابتدایی شکل می‌گیرد و دانشگاه جای تغییر افراد نیست از معلمین دوره ابتدایی خواستند از مسئولیت خویش آگاهی کاملی داشته باشند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان با اشاره به تغییر شیوه آموزش در دوره ابتدایی، اطمینان داد: هر تغییری در این دوره بر اساس مطالعه، تحقیق و پژوهش انجام شده است.
وی در ارزیابی نظام قدیم آموزش و پرورش ایران، تأکید بر مهارت تحلیلی و هوش (IQ) را ناکافی دانسته و گفت: جامعه به افرادی با مهارت‌های دیگر نیاز دارد؛ یک فرد موفق کسی است که مهارت‌های خلّاقیت، توانایی بکارگیری دانش و خرد ورزی را نیز کسب کرده باشد.
گفتنی است در پایان این نشست، کارگاه تخصصی با رئیس اداره تکنولوژی و گروه‌های آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان و سرگروه‌های آموزشی برگزار شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها