خبرهای داغ:
یک کارگردان تئاتر معتقد است: امروز دیگر تبلیغات، تماشاگر و نرخ بلیت‌های تئاترها عادلانه نیست و بحث تئاتر لاکچری تئاتری‌ها را دلزده کرده است.
کد خبر: ۹۰۷۰۱۹۴
|
۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷

 سید شهاب‌الدین حسین‌پور کارگردان تئاتر درباره جدیدترین فعالیت‌های خود به خبرنگار خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر تمرکزم را روی کار آموزشی و برپایی کارگاه‌های آموزشی بلندمدت گذاشته‌ام و سعی دارم یک سیستم آموزشی منسجم راه اندازی کرده و از دل آن آکادمی و کمپانی تئاتری در چند ماه آینده بیرون بیاورم.

وی درباره این دوره آموزشی توضیح داد: این دوره آموزشی فعالیتی مشترک با عمارت نوفل لوشاتو است که در انتها به اجرای یک نمایش با عنوان «تئاتر چرا و چگونه» خواهد انجامید، از دیگر مدرسان این دوره می‌توان به محمدامیر یاراحمدی، سعید صاحبی و بهزاد جاودان فرد اشاره کرد.

وی درباره مفاهیمی که در این دوره به هنرجویان آموزش داده می‌شود،‌گفت: بازیگری، تحلیل بازی، صدا، بیان و حرکت و مفاهیم مربوط بدان به همراه کارگردانی و دراماتورژی در این کارگاه‌ها به صورت تئوری و عملی آموزش داده می‌شود در انتهای دوره هم که چهل هفته می‌شود، نمایشی را در همان عمارت نوفل لوشاتو به صحنه خواهیم برد.

حسین‌پور درباره زمان شروع کارگاه‌ها گفت: با توجه به تعداد زیاد متقاضی قرار است مصاحبه گرفته شود با این حال تا دهم آبان ماه ما ثبت نام داریم و پس از آن مصاحبه انجام می‌شود در کل فکر می‌کنم ۳۰ نفر برای این دوره انتخاب شوند.

این فعال عرصه نمایش گفت: شرایط و نوسانات بازار تئاتر این روزها قابل تحلیل است و متأسفانه مدیران و هنرمندان مرکز هنرهای نمایشی و خانه تئاتر هنوز راهکار درستی برای برون‌رفت از این شرایط پیدا نکرده‌اند.

وی در ادامه افزود: امروز، دیگر نه تبلیغات و نه تماشاگر و نرخ بلیت‌های نمایش عادلانه در دسترس همه است، بحث تئاتر لاکچری باعث شده که تئاتری‌ها از کار دلزده بشوند، درحالیکه همه حق کار کردن و امرار معاش دارند و مسئولان باید در این زمینه فکری بکنند اگر قرار است بخش خصوصی کار را دست بگیرد شرایط باید برای همه یکسان باشد. دولت هم می‌تواند وام‌های با بهره کم و بلند مدت برای اشتغال زایی به هنرمندان تئاتر بدهد اما اینکه یک عده کار کنند و بقیه نظاره گر باشند شرایط درستی نیست.

حسین‌پور با ابراز مسرت از اینکه استقبال از سالن‌های تئاتر زیاد باشد، گفت: بهرحال همه شرایط می‌بایست حتی در زمینه تبلیغات بیلبوردها عادلانه تقسیم شود. من خودم به دلیل تئاترهایی که امکانات ویژه دارند و به لحاظ تبلیغات نمی‌توان با آنها رقابت کرد، اجرای نمایش «بر پهنه دریا» را به موقعیت بهتری موکول کردم.

وی درباره اجرای نمایش گالیله نیز توضیح داد: با محمدامین یاراحمدی در حال دراماتورژی و بازنویسی گالیله اثر برتولت برشت با ترجمه حمید سمندریان هستیم. از ابتدای سال آینده تمرینات کار شروع می‌شود و طی جلساتی که سعید اسدی در تئاتر شهر داشتیم، قرار بر این شد که نمایش در سال آینده در سالن اصلی تئاتر شهر به صحنه ببرد.

حسین‌پور در پایان اظهار داشت: امیدوارم مسئولان ذی ربط برای پروژه بزرگ تئاتری که پژوهش زیادی برای آن صورت گرفته حمایت لازم را انجام دهند و بتوانیم بدون دردسر اجرا ببریم و مطمئنم که این کار ماندگاری خواهد شد، چرا که من دغدغه دارم وصیت حمید سمندریان را برای اجرای این کار انجام دهم.

انتهای پیام

ارسال نظرات