خبرهای داغ:
صارمی عنوان کرد: بازرسی از آسانسورها به ده شرکت بازرسی با تایید صلاحیت سپرده شده و ما بنا به درخواست مردم و با مجوز مردم‌ می توانیم از آسانسورها بازرسی کنیم که در این حوزه در شش ماهه نخست سالجاری، ۶۳۱ مورد درخواست بازرسی آسانسور به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۹۰۷۰۲۵۰
|
۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴

سیروس صارمی مدیرکل استاندارد استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین بیان کرد: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری جهت تولید کالای باکیفیت و نیز در مسیر کمک به واحدهای تولیدی در امر واردات و صادرات، اقدامات زیادی از سوی اداره کل استاندارد انجام شده و هر جا نیاز به کمک باشد، کارشناسان ما مشاوره های لازم را به تولید کنندگان داده اند.
وی گفت: سازمان ملی استاندارد دو بسته حمایتی از بخش تولید را پیش بینی کرده که شامل بسته حمایتی سازمان از تولید و تسهیل تجارت در سال حمایت از کالای ایرانی برای صادرات و واردات و یک بسته در جهت کمک به واحدهای تولیدی است که در اختیار تجار قرار گرفته و دارای بندهای بسیار زیادی است.
مدیرکل استاندارد استان قزوین اظهار کرد: تصویب این دو بسته، کمک میکند تا بخش تولید در چارچوب قانون و با کیفیت بالا و با روش ساده تری مواد اولیه را وارد کشور کرده و بخشی از فرآیندهای گمرکی حذف شود.
صارمی عنوان کرد: ۶۳۱ مورد درخواست بازرسی و درخواست اولیه به ثبت رسیده که از این تعداد تا امروز ۳۱۵ مورد منجربه صدور گواهی استاندارد شده است. همچنین ۲ هزار و ۵۷۶ مورد بازرسی از واحدهای صنفی ثبت شده که ۱۲۹ مورد فاقد استاندارد لازم بوده و از این میزان، ۷ مورد جعل علامت استاندارد بوده است و این موارد مربوط به اقلام شکر، قند، سیم بند تخت و دوغ بوده که مربوط به سایر استانها می باشد و این موارد به دستگاه قضا معرفی شده اند.
وی افزود: یکی از اهداف اصلی ما در سال ۹۷ بحث تایید صلاحیت می باشد و ما اگر خدمتی را تایید می کنیم مردم براساس آن فعالیت می کنند. بحث بعدی استاندارسازی است. تلاش سازمان این است که فرایند استاندارد به مردم معرفی شود و در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده و مردم با مبحث استاندارد به خوبی آشنا سده اند و امروز رویکرد ما به سمت استانداردسازی است.
مدیرکل استاندارد استان قزوین تصریح کرد: تا امروز وظیفه ما آگاهی بخشی به مردم بود که اگر استاندارد نباشد چه مشکلاتی بوجود می آورد و بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، پوشش استاندارد را بر روی تمام کالاهای تولیدی داشته ایم و امروز مردم باید براساس داشته ها و اطلاع رسانی ها، مطالبه گر باشند.
صارمی ضمن اشاره به بحث آسانسور یادآور شد: ما مراحل لازم در مسیر استانداردسازی را به بهره برداران آسانسور متذکر شده و پیگیری کرده ایم و اینک مردم هستند که باید از پیمانکاران مطالبه داشته باشند و شهرداری ها موظف هستند براساس استانداردهای لازم مجوز صادر کنند.
وی اضافه کرد: مشکلاتی که در بحث آسانسورها داریم، عدم همکاری مالکین و ‌مدیران ساختمان ها می باشد. مالکین باید بدانند چه عواقبی ممکن است در رعایت نکردن استاندارد آسانسور پیش بیاید و مدت زمان نظارت و‌مجوز صدور آسانسورها یکساله است و باید هر سال تمدید شود.
مدیرکل استاندارد استان قزوین در ادامه مطلب خود گفت: در بحث آسانسورها این حساسیت ایجاد شده و همه نسبت به این مساله حساس هستند و ما سعی می کنیم که به حد مطلوبی در این بحث برسیم. به ویژه در اماکن عمومی اگر استانداردسازی آسانسورها رعایت نشده باشد بر اساس حکم قضایی می توانیم آنها را پلمب کنیم.
صارمی اضافه کرد: بازرسی از آسانسورها به ده شرکت بازرسی با تایید صلاحیت سپرده شده و ما بنا به درخواست مردم و با مجوز مردم‌ می توانیم از آسانسورها بازرسی کنیم که در این حوزه در شش ماهه نخست سالجاری، ۶۳۱ مورد درخواست بازرسی آسانسور به ثبت رسیده است.
وی افزود: فک پلمب قانونی که برخی از مالکین انجام‌ می دهند بدون مجوز مشکل ساز است. همچنین فشاری که برخی مسوولان در بحث استفاده از آسانسور وارد می کنند، موجب ایجاد کشکلاتی می شود اما باید گفت موضوع آسانسور بسیار جدی است و می تواند جان افراد را بخطر اندازد.
1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها