خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در یازدهمین همایش تجلیل از حافظان قرآن کریم شهر قزوین گفت: جامعه قرآنی با هدایتگری اجازه ورود مسئولان به مسیرهای اشتباه را ندهند.
کد خبر: ۹۰۷۰۲۶۵
|
۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در یازدهمین همایش تجلیل از حافظان قرآن کریم شهر قزوین که در شبستان امیرالمؤمنین (ع) مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: حفظ قرآن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است اما معرفت و شناخت نسبت به آیات قرآن می‌باید در راس برنامه‌های قرآنی قرار گیرد.
وی با تأکید بر اینکه صرف حفظ قرآن، معرفت قرآنی به همراه نمی‌آورد، تصریح کرد: خداوند در آیه 19 سوره رعد کسانی‌که به قرآن توجّه دارند را به دو دسته تقسیم کرده است که دسته اول معرفت و شناخت قلبی نسبت به قرآن دارند و چشم دل آن‌ها با آیات الهی روشن و بینا است.
امام جمعه قزوین ادامه داد: طبق این آیه شریفه دسته دوم کسانی هستند که نسبت به قرآن شناخت و معرفت پیدا نمی‌کنند و پیام‌ها و حقیقت قرآنی را درک نمی‌کنند و در نتیجه چشم دل آن‌ها خاموش و نابینا می‌ماند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: خداوند با نور قرآن و ولایت هر که را بخواهد هدایت می‌کند و هر کسی با قرآن و دین نورانی نشود، نابینا خواهد ماند و هیچگاه نسبت به خداوند معرفت پیدا نخواهد کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر عمل به دستورات قرآن تأکید کرد و ابراز داشت: خداوند تأکید می‌کند تا دستورات قرآن را در زندگی اجرایی کنیم. باید بدانیم که قرآن در تمام ابعاد و عرصه‌های زندگی بشر دستورالعمل ارائه کرده است.
آیت‌الله عابدینی با تأکید بر اینکه عمل نکردن به آن چیزی که بازگو می‌کنیم گناه بزرگی محسوب می‌شود، گفت: باید همانطور که قرآن را قرائت می‌کنیم، عمل به آیات الهی را در اولویت قرار دهیم چرا که آگاهی بدون عمل نتیجه بخش نخواهد بود و گناه بزرگی به شمار می‌آید.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین به برخی از مصادیق عمل به قرآن در عرصه‌های سیاسی اشاره کرد و یادآور شد: خداوند ما را از دوستی با منافقان و کافران منع کرده است و ما اجازه نداریم آن‌ها را به چشم دوست نگاه کنیم.
وی اضافه کرد: اگر برخی چشم امید به کفار و منافقان داشته باشند و اسرار کشور را در اختیار آن‌ها قرار دهند، مسیر اشتباهی را انتخاب کرده‌اند؛ چراکه طبق وعده الهی عذاب دردناک در انتظار منافقان و کفار است و هیچگاه خیری از آن‌ها به ما نخواهد رسید.
امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه همه عزت‌ها نزد خداوند است و نباید برای رسیدن به عزّت سراغ غریبه‌ها برویم، تأکید کرد: متأسّفانه برخی از نماینده‌های مجلس به غلط به امضای معاهده ننگینی اقدام کردند و با اینکار عزّت را از دشمنان خدا درخواست کردند درحالی‌که خداوند تأکید کرده است همه عزت‌ها نزد اوست.
آیت‌الله عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود پاکی و طهارت را لازمه ورود به عرصه قرآنی معرفی کرد و اظهار داشت: اگر کسی پاکی و طهارت را به عنوان دو اصل مهم مورد توجه قرار ندهد، قرآن در جان او جای نمی‌گیرد و روح او را به تعالی نمی‌رساند.
وی تصریح کرد: کسانی‌که با پاکی و طهارت به قرآن روی می‌آورند، با آیات الهی انس پیدا می‌کنند و چنین انسان‌هایی اهل ایمان خواهند بود و هرگاه نام خدا را می‌شنوند از شوق دل‌هایشان به لرزه در می‌آید و بر ایمانشان افزوده می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در پایان گفت: قرآن و اهل بیت (ع) جدایی‌ناپذیر هستند و همانطور که آیات قرآن را قرائت می‌کنیم ‌باید احادیث، روایات و نهج‌البلاغه را نیز قرائت کنیم و جان خود را با کلام پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) سیراب نماییم.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها