مصطفی برزگر
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان ایلام:
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان ایلام از برپایی 60 تخته چادر گروهی در پایانه برکت مرز مهران برای اسکان زائران اربعین حسینی خبر داد.
کد خبر: ۹۰۷۰۲۷۴
|
۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، جواد بیگ محمدی ، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان ایلام  ، افزود: در پی هشدارهای هواشناسی مبنی بر وقوع بارش باران این تعداد چادر با ظرفیت حدود 700 نفر از روز گذشته توسط امدادگران این جمعیت برپا شده است.
وی ادامه داد: این جمعیت آمادگی لازم برای برپایی 200 تخته چادر گروهی داشته و در صورت نیاز برای اسکان زائران چادرهای بیشتری برپا خواهد شد.
به گفته معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایلام، با توجه به عضویت این جمعیت در کمیته اسکان زائران اربعین حسینی با برنامه ریزی های به عمل آمده مکان این اردوگاه در پایانه برکت جانمایی و از روز گذشته کار برپایی چادرهای اسکان در این مکان آغاز شده است.
بیگ محمدی همچنین از تجهیز مساجد و تکایای شهر مهران برای اسکان زائران خبر داد و گفت: توزیع پتو توسط امدادگران این جمعیت انجام شده است.
جمعیت هلال احمر استان ایلام اربعین امسال 142 نجاتگر از سراسر کشور برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی به همراه 30 دستگاه آمبولانس، هفت دستگاه اتوبوس آمبولانس و چهار دستگاه خودروی ارتباطات سیار را به عراق اعزام کرده است.
استقرار یک فروند بالگرد امدادی این جمعیت در مرکز استان و فعالیت 25 پایگاه امداد جاده ای در مسیر تردد زائران در این استان که پوشش آنها از منطقه حمیل آغاز و تا شهرستان های سیروان، چرداول، مهران، دره شهر، دهلران و ملکشاهی ادامه دارد از دیگر خدمات این جمعیت است.
استقرار 10 تیم امداد موتوری و واکنش سریع در مسیرهای مختلف تردد زائران و سه تیم امدادی بانوان در پایانه مرزی مهران دیگر اقدام های این جمعیت در ایام اربعین امسال است.
در مجموع 250 امدادگر جمعیت هلال احمر در طول ایام اربعین امسال در این استان به زائران خدمات رسانی خواهند کرد که نسبت به پارسال این تعداد افزایش یافته است.
مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام طی سال های اخیر به کانون اصلی و مهم تردد زائران سوگوار حسینی تبدیل شده است.

ارسال نظرات