خبرهای داغ:
رئیس اداره اشتغال و هدایت نیروی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی:

1300 نفر در طرح کارورزی مراغه نام نویسی کردند

رئیس اداره اشتغال و هدایت نیروی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری مراغه از نام نویسی یک هزار و 300 نفر در طرح کارورزی مراغه خبر داد و گفت: این در حالی است که سهمیه شهرستان در طرح کارورزی 263 نفر است.
کد خبر: ۹۰۷۰۴۱۲
|
۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، جلیل روحانی افزود: مراغه در این زمینه با 104 عقد قرارداد بیشترین میزان در بین کل شهرستان های استان داراست و اهر و تبریز به ترتیب با 69 و 54 عقد قرار داد در رتبه های بعدی قرار دارند.
وی افزود: تاکنون تعداد مجوزهای صادره از فنی و حرفه ای ( واحدهای پذیرنده) مراغه 16 نفر و تعداد جذب شدگان در شهرستان 21 نفر است
روحانی اضافه کرد: همچنین تعداد کارورزان اتمام زمان کارورزی 14 نفر، تعداد کارورزان ترک کارکرده 32 و تعداد کارورزان مشغول در واحدها 37 نفر بوده است.
وی تعداد اشتغال ایجاد شده از سوی دستگاه های اجرایی مراغه را 209 شغل عنوان کرد و افزود: شهرستان از این نظر در رتبه چهارم استان قرار دارد.
روحانی با اشاره به اینکه طرح کارورزی جز طرح های کلیدی دولت است، افزود: نقش کم رنگ دستگاه های اجرایی و عدم تبلیغات محیطی و رسانه ای از جمله عمده ترین نقص ها در اجرای این طرح است.
وی ادامه داد: ادارات صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی در سطح استان در خصوص پیگیری و اجرای این طرح ضعیف عمل کرده اند و همکاری و تعامل این دستگاه ها ضروری بوده و باید در تکمیل ثبت نام ها و افزایش نام نویسی در سامانه تلاش کنند.
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی و دبیر کارگروه اشتغال مراغه نیز در این جلسه گفت: کل طرح های معرفی شده در تسهیلات فراگیر روستایی در شهرستان 89 طرح با 37 میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار است که از میزان برای 28 طرح 10 میلیارد و 300 میلیون تومان از سوی بانک های عامل پرداخت شده است.
ناصر مظهریان به طرح های تسهیلات فراگیر نیز اشاره کرد و گفت: در این حوزه نیز 134 طرح با 44 میلیارد و 800 میلیون تومان معرفی و از این تعداد به 25 طرح سه میلیارد و 800 میلیون تومان از سوی بانک های عامل پرداخت شده است.
وی افزود: در بخش اشتغال مشاغل خانگی نیز 162 طرح با یک میلیارد و 300 میلیون تومان برای ارائه تسهیلات به بانک ها ارسال شده است.
معاون عمرانی فرماندار مراغه نیز در این جلسه افزود: تعامل و همکاری تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان در حوزه اشتغال ضروری و الزامی است.
نقی مسکینی افزود: بانک ها و دستگاه های اجرایی فرایند ارائه وام به طرح های تولیدی را تسهیل کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها