خبرهای داغ:
رئیس اداره محیط طبیعی حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی خبر داد
رئیس اداره محیط طبیعی حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از رهاسازی پنج بهله گونه پرنده شکاری در ارتفاعات عینالی تبریز خبر داد.
کد خبر: ۹۰۷۰۴۳۲
|
۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان، داود غنی پور با اعلام این خبر، افزود: در راستای اجرای سیاست‌های سازمان حفاظت محیط زیست در حفاظت از گونه‌های حیات وحش، پنج بهله گونه پرنده شکاری تیمار شده که به صورت داوطلبانه توسط بخش خصوصی در مرکز نگهداری حیات وحش باغلارباغی تبریز تیمار شده بود، به طبیعت رهاسازی شد. 
 
وی افزود: این گونه‌های حیات وحش طبیعی که به علل مختلف آسیب دیده بودند، پس از تیمار در مرکز نگهداری حیات وحش باغلارباغی تبریز در محدوده ارتفاعات عینالی تبریز با همکاری سازمان عمران عون ابن علی تبریز به عنوان محدوده امن برای حیات این گونه‌ها رهاسازی شده و به طبیعت بازگشتند.
 
غنی پور گفت: گونه‌های رهاسازی شده شامل یک بهله عقاب طلایی، یک بهله سارگپه و سه بهله دلیجه بودند. 
 
وی با قدردانی از همکاری رسانه‌های استان با حفاظت محیط زیست، افزود: نکته حائزاهمیت در این موضوع، همکاری علامندان و دوستداران حیات وحش و طبیعت با سازمان حفاظت محیط زیست در تیمار و رهاسازی این گونه‌ها بود که نشان دهنده موفقیت بحث‌های آموزشی و ترویجی در فرهنگ سازی برای حفظ محیط زیست در رسانه‌ها است. 
 
رئیس اداره محیط طبیعی حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی ادامه داد: خوشبختانه همکاری های علامندان به محیط زیست و حیات وحش روز به روز با اداره کل حفاظت محیط زیست افزایش می‌یابد. 
 
غنی پور با بیان این‌که حفاظت از محیط زیست وظیفه قانونی تمام شهروندان ایرانی است، افزود: شهروندان در هر زمانی که با مواردی چون آسیب دیدگی حیوانات وحشی و موارد مشکوک حیات وحش مواجه شدند، با اداره کل و ادارات شهرستان حفاظت محیط زیست استان تماس بگیرند و در صورت امکان حیوان آسیب دیده را به محیط زیست تحویل دهند تا اقدامات تیمار آن توسط همکاران حفاظت محیط زیست انجام شود. 
 
وی یادآور شد: شهروندان محترم از نزدیک شدن به حیوانات مشکوک به بیماری و درنده اجتناب کنند و در این موارد صرفاً با شماره تلفن های 33343513 و 1540 تماس بگیرند تا همکاران حفاظت محیط زیست اقدامات لازم را به عمل بیاورند. 
ارسال نظرات