رهبر انقلاب در جمع نخبگان و استعدادهای برتر علمی:
رهبر انقلاب در جمع نخبگان و استعدادهای برتر علمی فرمودند؛ احساس مسئولیت اساتید و نخبگان بسیجی در ارائه نامه حاوی مشکلات و راه حل ها به دولت مایه خرسندی است.
کد خبر: ۹۰۷۰۴۳۳
|
۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳

احساس مسئولیت اساتید و نخبگان بسیجی مایه خرسندی است

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، با ارائه بسته پیشنهادی استادان بسیجی در حوزه اقتصاد و انتشار نامه ۹۰۰ نفر از اساتید و نخبگان بسیجی کشور به دولت و بازتاب گسترده آن در رسانه ها، امروز نیز رهبر انقلاب اسلامی در جمع بیش از دو هزار نفر از نخبگان جوان و استعدادهای برتر علمی، به راه حل های ارائه شده در این نامه اشاره فرمودند.

احساس مسئولیت اساتید بسیجی مایه خرسندی است

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار با تأکید بر تعامل دانشگاه‌ها با دولت برای شناخت نیازها و اولویت‌ها، از اقدام گروه‌های مختلف اساتید دانشگاهی و صاحب‌نظران ازجمله اساتید بسیجی در نوشتن نامه به مسئولان و ارائه راه حل مشکلات اقتصادی ابراز مسرت کردند و افزودند: نمی دانیم دولت چقدر به این راه حل ‌ها عمل می کند اما احساس مسئولیت اساتید و همچنین نخبگان جوان و خوشفکر در قبال مشکلات کشور بسیار خرسند کننده است.

 

ایشان همچنین استفاده از نخبگان در چیدمان مدیریت‌ های میانی کشور را مهم خواندند و افزودند: ممکن است جوانان نخبه تجربه سطوح اول مدیریتی را نداشته باشند اما سطح مدیریت های میانی حتماً به جوانان نخبه نیاز دارد.

رهبر انقلاب اسلامی در عین حال افزودند: البته در کار دانشگاه‌ها نقص های زیادی وجود دارد که باید رفع شود و نخبگان جوان نیز امروز برخی از آنها را بیان کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنانشان با رد تصوری که دانشگاه‌ها را در خدمت مسائل کشور نمی داند، خاطرنشان کردند: در چهار دهه اخیر جوانان دانشگاهی در صنایع مهم کشور نقش اول داشته اند. ایشان «هوا فضا»، «علوم زیستی»، «سدسازی»، «صنعت دفاعی»، «صنعت هسته ای در ابعاد گوناگون آن»، «سلولهای بنیادی»، «زیست فناوری» و «ساخت داروهای نو ترکیب» را از جمله عرصه ها و صنایعی برشمردند که دانشگاه‌ها در شکل‌گیری و پیشرفت آنها نقش ارزنده ای داشته‌اند. .

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین با تأکید بر «ضرورت ارتباط علمی با کشورهایی که در مسیر رشد جهشی قرار دارند»، افزودند: اینگونه کشورها عمدتاً در آسیا هستند، بنابراین باید نگاهمان به شرق باشد نه به غرب، ضمن اینکه نگاه به غرب و اروپا جز معطل ماندن، منت کشیدن و کوچک شدن فایده ای ندارد.

در هفته‌های اخیر استادان بسیجی در ادامه رویکرد حل المسائلی خود و با ارائه بسته اقتصادی به کارگزاران اجرایی کشور برای برون رفت از مشکلات و بیانیه ۹۰۰ استاد دانشگاه و تاکید بر ضرورت پیوستن کارگزاران اجرایی کشور به فرایند ملی « ظرفیت - راه حل » و پرهیز از مسیر غلط « بحران - بن بست » برای کمک به کارگزاران و مدیران اجرایی کشور اعلام آمادگی کردند.

ارسال نظرات