بنابه تصویب شورای راهبردی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت دو فیلم سینمایی «به وقت شام» و «امپراطور جهنم» در بخش «مسابقه سینمای ملی» این رویداد سینمایی حضور نخواهند داشت.
کد خبر: ۹۰۷۰۵۰۳
|
۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد خزاعی دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در گفتگویی با اعلام این خبر افزود: در خصوص شائبه حضور فیلم‌های «به وقت شام» و «امپراطور جهنم» باید عرض کنم بنابر اعلام نظر جمعی اعضای شورای راهبردی جشنواره امکان حضور این فیلم‌ها در بخش مسابقه سینمای ملی جشنواره وجود ندارد.

وی ادامه داد: شورای راهبردی معتقد است از آن جایی که در فرایند تولید این فیلم‌ها به جز تهیه کننده عوامل مؤثر دیگری هم نقش دارند موافقت کرده است برای جلوگیری از تضییع حقوق سایر عوامل این دو فیلم پیشنهاد کردند این فیلم‌ها از بخش مسابقه سینمای ملی خارج و به صورت میهمان حضور می یابند ولی در صورت راهیابی به سایر بخش‌های جشنواره از جمله: بخش «جایزه عماد مغنیه»، «جلوه گاه نور»، «بهترین فیلم از نگاه مردم» و «جایزه داوری خانواده‌ شهدا» امکان رقابت داشته باشند.

دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت خاطرنشان ساخت: همچنین در صورت راهیابی این دو فیلم در بخش مسابقه بین‌الملل به جز بخش «بهترین فیلم» که حقوق تهیه‌کننده در آن مطرح است در سایر بخش‌های جشنواره می‌توانند مورد داوری قرار بگیرند.

وی با اشاره به تجربه مشابه این اتفاق در دوره دبیری وی در سی امین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و خارج شدن فیلمش از بخش مسابقه سودای سیمرغ یادآور شد: فیلم‌های سینمایی «به وقت شام» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا و «امپراطور جهنم» به کارگردانی پرویز شیخ طادی از جمله آثار ارزشی و انقلابی در حوزه مقاومت محسوب می‌شوند که در بخش «عماد مغنیه»، «داوری مردمی» و «جایزه خانواده شهدا» و نیز، در صورت راهیابی در بخش بین‌الملل مورد ارزیابی و داوری قرار می‌گیرند.

خزاعی گفت: به شخصه ترجیحم این بود که در این دوره جشنواره به عنوان تهیه‌کننده حضور داشته باشم ولی به مقتضای شرایط و تکلیفی که به بنده شده؛ این دوره نیز در جایگاه دبیر و خدمتگزار در خدمت جامعه سینمایی و سینماگران حوزه مقاومت و دفاع مقدس هستم.

ارسال نظرات