رئیس ستاد اربعین حسینی بنیاد کرامت رضوی گفت: روزانه ۷۰ هزار نفر از زائران اربعین حسینی از خدمات رفاهی، پزشکی و فرهنگی آستان قدس رضوی در مرز‌های کشور بهره‌مند می‌شوند.
کد خبر: ۹۰۷۰۵۱۱
|
۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به نقل از آستان نیوز؛ محسن منصوری، گفت: دو هزار نفر از خادمان آستان قدس رضوی با حضور در مرز‌های میرجاوه، دوغارون، آستارا، بیله‎سوار، شلمچه و مهران آماده خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی در عرصه‌های فرهنگی، رفاهی و پزشکی هستند که طبق آمار به دست آمده در حال حاضر روزانه ۷۰ هزار زائر از خدمات آستان قدس رضوی بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه دفاتر خدمات‌دهی آستان قدس رضوی در استان کرمانشاه نیز پذیرای زائران حسینی هستند، افزود: کانون اصلی خدمات آستان قدس رضوی در شهر مهران خواهد بود که در حال حاضر ۸ موکب در حال خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی هستند.

منصوری با بیان اینکه ۱۲۰ نفر از طلاب و مبلغان دینی برای بحث‌های تبلیغی از سوی آستان قدس رضوی در مرز مهران مستقر می‌شوند، تصریح کرد: در کشور عراق نیز علاوه بر خدمات‌رسانی که در مواکب صورت می‌گیرد در شهر‌های کربلا، سامرا، کاظمین و در بین مسیر نجف و کربلا از سوی آستان قدس رضوی به زائران اربعین خدمات‌دهی می‌شود.

رئیس ستاد اربعین حسینی بنیاد کرامت رضوی افزود: برنامه‌های منسجم فرهنگی از سوی آستان قدس رضوی تدارک دیده شده است که تقدیر و اهدای هدایای متبرک از سوی این آستان مقدس به منازلی که میزبان زائران حسینی هستند از جمله این برنامه‌هاست.

منصوری تقدیر از مواکب بزرگ و موثری که در راستای خدمت‌رسانی به زائران اربعین تلاش می‌کنند، سرکشی به خانواد‌های حشد الشعبی و راه‌اندازی بیمارستان ۶۰ تختخوابی با همکاری سپاه را از دیگر خدمات آستان قدس رضوی به زائران اربعین برشمرد و گفت: آستان قدس رضوی به لحاظ آماری مجموعاً در ۲۰ نقطه متمرکز شامل مرز‌های ورودی و خروجی و مکان‌هایی که در کشور عراق انتخاب شده خدمت‌رسانی می‌کند.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ پزشک به منظور ارائه خدمات درمانی از سوی آستان قدس رضوی به کشور عراق اعزام می‌شوند، گفت: برپایی موکب فرهنگی از سوی سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی و ارائه خدمات فرهنگی ویژه بانوان از دیگر فعالیت‌های این مجموعه است.

رئیس ستاد اربعین حسینی بنیاد کرامت رضوی با اشاره به اینکه تقویت جریان مردمی اربعین و پشتیبانی از مواکب مردمی رویکرد اصلی حضور آستان قدس رضوی در مرزهاست، خاطرنشان کرد: آستان قدس رضوی برنامه‌های ویژه‌ای برای برقراری ارتباط با زائران حسینی که از کشور‌های دیگر به عراق عزیمت کرده‌اند نیز خواهد داشت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها