مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) گفت:تعهد، به‌روز بودن، امانت‌داری و بهره‌گیری از نیروهای باتجربه از ویژگی‌های بارز یک رسانه و خبرگزاری مؤثر است.
کد خبر: ۹۰۷۰۵۱۷
|
۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
حمایت از نظام، انقلاب و بیان مطالبات مردمی وظایف مهم رسانه هابه گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحسن حسینی‌دیباجی در دیدار با مدیر و شورای سردبیری خبرگزاری فارس استان سمنان که در دفتر وی برگزار شد، با اشاره به تأثیرگذاری رسانه‌ها و اهمیت ویژه اطلاع‌رسانی در عصر حاضر، از خبرگزاری‌ها به‌عنوان بازوان توانمند نظام اسلامی یادکرد و اظهار داشت: تعهد، به‌روز بودن، امانت‌داری و بهره‌گیری از نیرو‌های باتجربه از ویژگی‌های بارز یک رسانه و خبرگزاری مؤثر است.
وی حمایت از نظام و انقلاب اسلامی و بیان مطالبات مردمی را جزو وظایف خطیر خبرگزاری‌ها در کشور در شرایط فعلی دانست و افزود: خبرگزاری فارس از صادق‌ترین خبرگزاری‌های نظام است که حرکت در مسیر صحیح و حمایت همه‌جانبه از نظام و منویات رهبری را همواره ملاک حرکت خود قرار داده و در جهت اعتلای نظام و کشور گام‌هایی اثرگذار برداشته است.
حسینی‌دیباجی از رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها به‌عنوان سخنگویان مطالبات مردم یادکرد و اظهار کرد: صداقت در رساندن صدای مردم و تبیین واقعیت‌ها و نارسایی‌های جامعه از الزاماتی است که باید به آن توجه شود.
وی با اشاره به اینکه خبرگزاری‌ها باید در انعکاس خواسته‌ها و مطالبات مردم صداقت را ملاک عمل قرار دهند، افزود: انتشار صادقانه اخبار امری مهم و قابل توجه بوده و این در حالی است که برخی از خبرگزاری‌ها، صداقت را مبنای کار قرار نداده و برای جذابیت بیشتر و جلب مخاطب، واقعیت‌ها را وارونه جلوه می‌دهند و به‌نوعی بلندگوی دشمن می‌شوند.
مسؤول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) استان سمنان با تقبیح فعالیت برخی رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها که با درج مطالبی ارزش‌های نظام را زیر سؤال برده و نظام را به عدم آزادی و اختناق متهم می‌کنند، افزود: این حرکات ناشی از نبود صداقت در افرادی است که در این جایگاه‌ها فعالیت می‌کنند.
حسینی‌دیباجی، امانت‌داری را رسالت دیگر خبرگزاری‌های مؤثر و کاردان برشمرد و یادآور شد: مطالب و گفته‌های مردم و مسؤولان باید به عینه به جامعه و مسؤولان امر منتقل شود.
وی حفظ وحدت در نظام اسلامی را از وظایف دیگر خبرگزاری‌ها ذکر کرد و یادآور شد: خبرگزاری‌ها باید دقت کنند تا عامل اختلاف، دوقطبی و چندقطبی جلوه دادن نظام نباشند.
مسؤول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) استان سمنان، بی‌طرفی را از دیگر ویژگی‌های دیگر یک خبرگزاری مؤثر و صادق دانست و افزود: خبرگزاری‌ای که از جریان و جناح خاص طرفداری کند، نمی‌تواند واقعیت را به جامعه منتقل کند؛ در این عرصه باید طرفدار نظام، مردم و ولایت بود.
سپیده سیر، مدیر خبرگزاری فارس استان سمنان نیز در این نشست با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و کارویژه‌های خبرگزاری فارس در این استان، از تدوین اطلس ویژه مشکلات استان سمنان خبر داد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها