امام جمعه اهر از برپایی موکب شهدای منطقه ارسباران اهر در مسیر زائرین پیاده اربعین حسینی برای سومین سال پیاپی خبر داد گفت: همایش عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی اقتدار جهان اسلام و تشییع است.
کد خبر: ۹۰۷۰۵۵۵
|
۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی،  حجت الاسلام جواد حاجی‌زاده در جمع خبرنگاران با تسلیت فرارسیدن ایام اربعین حسینی اظهار داشت: زیارت و همایش عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی اقتدار جهان اسلام و تشییع را به رخ دشمنان اسلام و وهابیون می‌کشد به‌طوری که زیارت اربعین حسینی در شرایط فعلی معرف نهضت امام حسین (ع) است.

وی افزود: امروز که از رسانه‌ها و مقامات کشور همسایه و برادر عراق می‌شنویم مسلمانان و حتی از سایر ادیان به زیارت اربعین حسینی مشرف می‌شوند و اجتماع بی‌نظیر و باشکوهی را ترتیب می‌دهند خرسند می‌شویم و شرکت زائرین با پای پیاده در زیارت اربعین حسینی بر اهمیت آن می‌افزاید.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به اینکه حضور میلیون‌ها زائر حسینی در همایش عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی در حفظ اتحاد مسلمین نقش بسزایی دارد، گفت: همایش پیاده‌روی اربعین حسینی علاوه بر اتحاد و انسجام جهان اسلام در برابر کفر، بلکه از برکات و خیراتی نیز تأثیرگذار است به‌طوری‌که می‌توان گفت پیاده‌روی اربعین آثار معنوی، اجتماعی و سیاسی هم به همراه دارد.

وی از برپایی موکب شهدای منطقه ارسباران شهرستان اهر در مسیر زائرین پیاده اربعین حسینی برای سومین سال پیاپی خبر داد و یادآور شد: خوشبختانه امسال نیز توفیق شد تا موکب شهدای منطقه ارسباران را برای خدمت‌رسانی به زائرین حسینی اعزام کنیم و موکب این منطقه در قالب 27 خادم به جهت خدمت‌رسانی به زائرین حسینی در نجف الاشرف عراق مستقر می‌شوند.

حجت الاسلام حاجی زاده بابیان اینکه خادمان موکب شهدای ارسباران شهرستان اهر در نجف الاشرف عراق در خدمت زوار حسینی خواهند بود، گفت: هزینه‌ها و احساناتی که موکب شهدای ارسباران شهرستان اهر برای زائرین خدمات‌رسانی می‌کند با نذورات مردمی فراهم‌شده است امیدواریم خادمان موکب پس از خدمات‌رسانی به‌سلامت به آغوش خانواده‌ها بازگردند.

امام جمعه اهر در ادامه با اشاره به قتل خاشقچی روزنامه‌نگار منتقد سعودی در سفارت عربستان در ترکیه گفت: سعودی‌ها با قتل روزنامه‌نگار منتقد که در این جریان آمریکا هم از آن حمایت کرده و سکوت پیشه کردند با روشن‌تر شدن ابعاد جنایت هم سعودی‌ها و هم حامیانشان در دنیا رسوا شدند و در واقع قتل خاشقچی باعث شد تا ملت‌ها به جنایت‌های مدافعان به‌ظاهر حقوق بشر بیش از گذشته رسوا شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها