دبیر قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیاء گیلان در مراسم بدرقه‌ کاروان اربعین طلاب حوزه‌ علمیه امیرالمومنین (ع) رشت با اشاره به اربعین حسینی اظهار داشت:طلبه باید نورانیتش را از روضه‌نشینی‌ها و هیاتی بودنش بگیرد و مواظب باشد که به دام شهوات مختلف نیافتد.
کد خبر: ۹۰۷۰۶۸۰
|
۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، حجت الاسلام و المسلمین سعید مهدوی دبیر قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیاء گیلان در مراسم بدرقه‌ کاروان اربعین طلاب حوزه‌ علمیه امیرالمومنین (ع) رشت با اشاره به اربعین حسینی اظهار داشت: آنقدر اشک برای اباعبدالله (ع) پر برکت است که درس خارج آقاشیخ عبدالکریم حائری شروعش با خواندن روضه آنهم به یک سلام بود، که بعد از جاری شدن اشک و مصفی گشتن قلب درس را آغاز می کردند که اگر از آن درس حضرت روح‌الله (ره) و بزرگان و مراجعی در نیاید عجیب است.

حجت الاسلام و المسلمین سعید مهدوی در رابطه با رعایت آداب روضه گفت: یکی از چیزهایی که نهال معرفت و سواد طلبگی را نورانی می کند، اشک و روضه و هیات است.

وی با اشاره به آیه ۳۲ سوره حج افزود: یکی از شعائر الهی و بزرگترین مصادیق جامعه، روضه‌ی اباعبدالله است، کسی می تواند زیارت اربعین را بزرگ بدارد که صاحب تقوای قلوب شود و آداب باطنی آنرا عمل نماید.

دبیر قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیاء گیلان اعلام کرد: گاهی اوقات عبادات و اهداف بازیچه قرار میگرند درست مثل کودکی که بر اساس تخیل خود اسبابِ بازی خود را بر میدارد و وقوع و تولیدی اتفاق نمی‌افتد هر چند حلاوت و شیرینی احساس میشود اما وقت و عمر میگذرد و همه‌اش توهم است و خروجی ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدوی تصریح کرد: با رفتن به زیارت اربعینی که در تاریخ چنین تجمعی را نمیتوان پیدا کرد اگر عِرق ولایی بالا نرود و تمدن سازی مهدویت در زائر شکل نگیرد و ملکوت زیارتی حاصل نشود و فقط بازی گرفته شود، کفر نعمت اتفاق می‌افتد زیرا که اهل تفکر و اندیشه نیستند.

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: مهمترین حریم‌داری این است که محبتی در عرض محبت الله نداشته باشیم که وهن در عبادت میشود یعنی؛ اگر معنویت ضایع بشود ما نیز ضایع میشویم.

وی در پایان گفت: طلبه باید نورانیتش را از روضه‌نشینی‌ها و هیاتی بودنش بگیرد و مواظب باشد که به دام شهوات مختلفه نیافتد، یکی از شهوات، شهوت جنسی است و امان از شهواتی که در جامعه معتبر هستند مثلا شهوت شهرت و قدرت، که مشغول شدن به این قلبی نمیگذارد چه برسد که اشکی از گوش دادن روضه جاری شود. خوشا بحال آن زائری که میتواند با آقایش حرف بزند و این راه را پل صراطی ببیند که از شمشیر تیزتر و از مو باریکتر است و مراقبت کند و در دنیا طلب شفاعت نماید که طلب شفاعت برایش نوری میشود در آخرت.

انتهای پیام

ارسال نظرات