خبرهای داغ:
مسئول کمیته بانوان ستاد عتبات عالیات کشور مطرح کرد
مسئول کمیته بانوان ستاد عتبات عالیات کشور توصیه هایی برای بانون شرکت کننده در مراسم اربعین بیان کرد.
کد خبر: ۹۰۷۰۶۸۶
|
۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴
  

به گزارش خبرگزاری بسیج، فرناز بیگی درباره موکب‌های بانوان در مراسم اربعین، گفت: حدود ۴۰ تا ۵۰ موکب شناسنامه دار مخصوص بانوان در مراسم اربعین وجود دارد.

وی درباره نقش بانوان در مراسم اربعین گفت: اگر به فلسفه اربعین بنگریم می‌بینم که حضرت زینب (س) اولین کسی بودند که اربعین را احیا کردند به نقش پررنگ نقش بانوان در مراسم با شکوه اربعین و تاثیرگذاری بالای آن‌ها پی می‌بریم.


مسئول کمیته بانوان ستاد عتبات عالیات کشور بیان داشت: بانوان با ضوابط خاصی در مراسم اربعین حضور یابند و با خانواده، گروهی، با برنامه و در ساعات مشخصی حرکت کنند. به عنوان مثال بانوان در طول شب در مسیر حرکت نکنند و قبل از غروب آفتاب حتما خود را به موکب‌ها برسانند تا مشکلی در اسکان نداشته باشند. چرا که اگر در شب به پیاده روی بپردازند در صورت خسته شدن و نیاز به استراحت امکان اینکه نتوانند موکبی را برای اسکان پیدا کنند وجود دارد. بانوان در پیاده روی با توجه به توانایی خودشان حرکت کنند و خود را در ابتدای راه خسته نکنند. بانوان با برنامه در سفر حرکت کنند تا تاثیر روحی و معنوی آن را بببنند.

وی درباره کمک بانوان به بازسازی عتبات گفت: بیش از ۵۰ درصد نذورات در کربلا برای ساخت و ساز حرمین و صحن‌ها توسط بانوان پرداخت می‌شود. بانوان بعضی از استان‌ها حدود ۶۰ و تا ۷۰ درصد کمک می‌کنند.

مسئول کمیته بانوان ستاد عتبات عالیات کشور درباره بازگشایی صحن حرم حضرت زهرا (س) به روی زائران گفت: زمین این صحن از ابتدای شروع به ساخت در ایام اربعین در اختیار موکب‌داران گذاشته می‌شد. به این صورت که وسایل ساخت و ساز دپو می‌شد تا زائران در آن قسمت‌ها موکب بزنند. با وجود بازگشایی سایر قسمت‌هایی که هنوز نیز قابل بهره برداری نیستند امسال در اختیار موکب داران گذاشته می‌شود.

بیگی اظهار داشت: صحن حضرت زینب(س) نیز در حال ساخت است که در چند سال دیگر به بهره برداری خواهد رسید و زائران نتیجه پرداخت نذورات خود را خواهند دید.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها